Hatalmas budapesti és agglomerációs vasútfejlesztés indul EU támogatással. A 20-éves terv a belvárosban is egyszerűbbé tenné a közlekedést, alagút haladna például a Déli pu. és a Nyugati pu. között.
Vonattal és e-jeggyel a Déli és a Nyugati Pályaudvar közt?
Elég nagyívű, Budapest közlekedését alaposan közlekedésfejlesztési koncepcióról érkeztek hírek a napokban. Alagút kötné például össze a Nyugati és a Déli Pályaudvarokat. Két HÉV vonal is beérne a belvárosba. Első hallásra nem olcsó munkálatok lennének ezek, de vajon vegytisztán szakmai szempontok szerint megéri egy ekkora beruházás? Ha meglépik, milyen változások lesznek a főváros közlekedésében?
Alagút, magyar GDP, dollárcsúcs
Kis Queen emlékezés a film kapcsán, valamint az egy évszázada befejeződött I. világháborúról való elmélkedések. Ezzel kezdődik az adás, így a név- és szülinaposokról már csak érintőlegesen szólunk. Tőzsdei összefoglaló. Majd lapszemle. Alagút kötné össze a Déli és a Nyugati Pályaudvarokat. Hogy micsoda? Andó Gergely (Közlekedésvilág) dekódolja az ötletet. Magyar GDP és USA inflációs adat […]
140 éves a Nyugati
A mai Nyugati pályaudvar 1877. október 28-án nyílt meg. A pályaudvar vasszerkezete a maga korában technikai bravúrnak számított.
140 éves Nyugati pu., pénzes diákok
1877. október 28-án adták át a Nyugati pályaudvart. Katona Csaba, történész mesélt a részletekről “Mesél a múlt” rovatunkban. Tőzsdenyitás jött Kovács Bálint elemzővel (Equilor), majd a takarékossági világnap örömére megbeszéltük, mennyit tesznek félre, hogyan takarékoskodnak a fiatalok? A felmérést a K&H Bank készítette és Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója beszélt az eredményeiről.