2024. január 12, péntek 8-9 óra
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Számos kihívással kell megküzdeni a villamosenergia piacon: ilyen többek közt a hálózatra csatlakozó napelemek, az ellátásbiztonság, az új beruházások jelentette gyors fejlesztési, valamint új fogyasztói elvárások (pl. elektromos járművek töltése). Milyen megoldásokat adhat a digitalizáció e téren?
Balasa Levente, a Siemens Zrt. Smart Infrastructure divíziójának vezetője
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
BUDAPEST TE CSODÁS: Egyszerre fejlesztünk és leállítunk fontos közlekedési beruházásokat – mire van pénz és mire nincs?
Az újabb válságban több infrastrukturális beruházást leállítanak, de új vonatok indulnak minimális forgalom mellett és jönnek új buszok és villamosok. Mégis érthető, hogy ahol már kész a felújítás és van kapacitás, azt próbálják kihasználni, ahol viszont komoly pénzeket kellene költeni a felújításokra, azt a jelenlegi helyzetben nem vállalja az állam. Nyertek azok a települések, ahova a Keletiből indulnak a vonatok, a Nyugatiban viszont csak a lepusztult infrastruktúra toldozására-foltozására van lehetőség.
Andó Gergely, közlekedési szakértő, a Közlekedésvilág lapcsoport lapigazgatója
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Mi lesz az új villamosokkal és a nagy közlekedés-fejlesztésekkel? Az infláció a meglevő infrastruktúra üzemeltetését is megdrágítja, az eladósodott állam a beruházásokon spórolhat. Mi lesz így a nagy közlekedésfejlesztési tervekkel? Déli körvasút, CAF-villamosok, használt frankfurti villamosok, frissen bejelentett nagy mozdonybeszerzés, M3.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
NÉVNAPOK, SZÜLETÉSNAPOK, ÉVFORDULÓK.
LAPSZEMLE, TŐZSDEI HELYZETKÉP.
BUDAPEST TE CSODÁS: Mi lesz az új villamosokkal és a nagy közlekedés-fejlesztésekkel? Az infláció a meglevő infrastruktúra üzemeltetését is megdrágítja, az eladósodott állam a beruházásokon spórolhat. Mi lesz így a nagy közlekedésfejlesztési tervekkel? Déli körvasút, CAF-villamosok, használt frankfurti villamosok, frissen bejelentett nagy mozdonybeszerzés, M3. Andó Gergely, közlekedési szakértő, a Közlekedésvilág lapcsoport lapigazgatója.
KKV ROVAT: Soha nem látott nagyságú befektetést kapott a magyar startup: 32 milliárd forint a SEON-nak. A Seon egy online csalásmegelőző fintech startup, működésének alapja, hogy a legkülönfélébb forrásokból származó digitális lábnyom komplex elemzésével kiszűrik a potenciális csalókat az online tranzakcióknál. Az elmúlt években hatalmas növekedésen mentek keresztül, de a következő időszakra is hatalmas ambícióik vannak: öt év múlva az első számú csalásmegelőző cég akarnak lenni a világon. Kádár Tamás, a SEON társalapítója és CEO-ja.
E-COMMERCE: hírek.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Mivel a közszolgáltatásban végzett menetrendi hajóközlekedtetés alapból évi 300-500 millió pluszköltséggel jár a BKV-nak, a cégvezetés úgy döntött, hogy idén ezt a pénzt inkább az alaptevékenységre, buszokra-villamosokra költik.Részletek
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Születésnaposok, névnaposok, évfordulók és a medve árnyékának emlegetése után lapszemle és tőzsdei helyzetkép. BUDAPEST, TE CSODÁS: Káosz baleset idején, avagy miért nem sikerül megoldani a vonatpótlást az egyik legfontosabb hazai vasútvonalon? Kell-e villamos a Blaha közepére? – Andó Gergely, a Közlekedésvilág lapcsoport lapigazgatójával e két témát vitatjuk meg. KULTMOGUL: Miért kéne támogatni a vendéglősöket és a zenészeket? – Kádár Tamás, a Sziget főszervezője elmagyarázza és elmondja, mi kell ahhoz, hogy idén legyen Sziget. CÉGENERGIA: Nem nagyon tudtunk róla, de nem olyan régen egy gigantikus összeurópai áramszünetet úsztunk meg. Egy cikk alapján mepróbáljuk elmagyarázni, mi is volt a gond? Tanulságos történet.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Születésnaposok, névnaposok, évfordulók felsorolása után lapszemle, tőzsdei hírek. BUDAPEST TE CSODÁS: 50-es villamos megállók átépítése és egy új koncerthelyszín. ÉBRESZTŐ TÉMA: Elbukja az illetékmentességet és az áfa-visszaigénylést az, aki korábban már kapott csok-ot – Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu ügyvezetője. KPMG: Vállalati visszaélések pandémia idején – Kaszap András, a KPMG igazgatója. ÉRTÉK PERCEK: Az euró/zloty devizapár árfolyamának változása a múlt heti kamatdöntés és a korábbi devizapiaci intervenciók után – Imrei János, Global Markets Vállalati Értékesítési Osztály vezetője.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Szerződtek a budai fonódó villamos folytatásáról! A Duna parton fog a villamos továbbfutni az Infoparkig, kapcsolatot biztosítva a vasútállomáshoz és az 1-es villamoshoz. Miért jó ez a beruházás? Mennyire előremutató a lakóparkok építési üteméhez képest? Andó Gergely, a Közlekedésvilág lapcsoport lapigazgatója ismerteti az előnyöket és a hátrányokat.
Videó:
Hang:
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS