2024. június 18., kedd 6:30-8 óra
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
2024. június 18., kedd 6:30-8 óra
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
NÉVNAPOK, SZÜLETÉSNAPOK, ÉVFORDULÓK.
LAPSZEMLE, TŐZSDEI HELYZETKÉP.
BUDAPEST TE CSODÁS: hírek a fővárosból és környékéről.
ÉBRESZTŐ TÉMA: Hogy jön ki a 2023-as költségvetési matek?
A költségvetési törvényben igen ambiciózus bevételi terveket fogalmazott meg a kormány. Áfából például 30 százalékkal szednének be többet. Közben viszont sokasodnak a gazdasági nehézségek. Hogy jön ki így a matek? Csak nem adóemelés lesz? Fischer Ádám, a Niveus Consulting Group jogi partnere próbálja értelmezni a számokat.
KKV: Juszt se! Nem digitalizálódnak a magyar kkv-k!
A koronavírus okozta kényszerdigitalizáció két éve sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között – derült ki a Digiméter 2022. tavaszi felméréséből. Pintér Róbert, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa, a Digiméter projektvezetője mondja a részleteket.
E-COMMERCE: Magyar webáruházak a határokon túl – Száguldunk és félünk?
A DKSZ és a GKID ágazati vizsgálatai alapján a legalább évi 10 milliós export forgalmat realizáló, online is értékesítő kereskedések becsült száma 500-600 közé tehető, közülük mintegy 100 cég tekinthető főtevékenység szerint is online kereskedőnek. A határon túli értékesítésből származó forgalmuk pedig nettó 30-40 milliárd forint körül alakult 2021-ben. A DKSZ kutatása szerint a Magyarországon működő 37 ezer online értékesítésre alkalmas weboldalból kb. 15-20 ezerre tehető a webáruházak száma. Közülük mindössze alig ezer olyan van, mely a belföldi mellett valamilyen más EU-s, vagy régiós piacra is szolgáltat, legtöbbször Romániába, Szlovákiába, Németországba vagy Ausztriába.Mi az oka a külpiacok iránti mérsékelt érdeklődésnek?
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Hogyan kommunikálhatnak a különböző érintettséggel rendelkező nagyvállalatok a háború alatt? Hogyan lehet krízisre felkészíteni a jövő cégvezetőit, marketingeseit? Hogyan írja át a tananyagot a háború? Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség volt elnöke, az International Business School marketing tanszékének a vezetője volt vendégünk.
ARANYKÖPÉS: Margaret Thatcher.
Mi értelme lenne a gyerekszámhoz és taníttatáshoz kötött szülői nyugdíjnak? Bencsik János képviselő javaslata szerint szerint minél több, és minél magasabban iskolázott gyereket nevelt fel egy szülő, az annál nagyobb mértékben fogja növelni majd a jövőben a nyugdíját. A javaslattevő szerint jelenleg két nagy problémája van a magyar nyugdíjrendszernek, makroszinten a fenntarthatatlanság, mikroszinten a méltánytalanság. Ez a javaslat elsősorban az utóbbit szeretné orvosolni, de hosszútávon a makroszinten is javulásokat hozhat. Farkas András, nyugdíjszakértő, a Nyugdíjguru.
ÉSZJÁTÉK – LOGISZTIKA ROVAT: hírek a logisztika világából.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
A hibrid munkavégzés hosszú távon velünk marad, a távmunka lehetősége a kezdeti kényszermegoldásból új normává vált, miközben a tapasztalatok és a kutatások azt mutatják, hogy a személyes irodai jelenlét teljes hiánya rontja a csapatok kohézióját és az elkötelezettséget. Erre jelent megoldást a hibrid felállás. De milyen eszközök segítségével?Részletek
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
NÉVNAPOK, SZÜLETÉSNAPOK, ÉVFORDULÓK.
LAPSZEMLE, TŐZSDEI HELYZETKÉP.
BUDAPEST, TE CSODÁS: Hírek a fővárosból és környékéről.
KKV ROVAT: Az intelligens kommunikációs rendszer hogyan, miben segíti a kkv-kat
Az elmúlt hetekben sokat beszéltünk a felhőalapú rendszer működéséről, előnyeiről, de főként az ügyfelek oldaláról. A cég és a munkavállalók oldaláról is nézzük meg, mit lehet kihozni ebből a technológiából! Van értelme ilyen bizonytalan gazdasági helyzetben ebbe fektetni?
Gombár György, az Avaya Magyarország ügyvezetője
E-COMMERCE: Korlátozzák a kiszállítást, hogy védjék a fizikai boltokat
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Annak ellenére, hogy a COVID-hatás erősen jelen volt 2021-ben is, tavaly abszolút értékben növekedni tudott a média- és kommunikációs piac. Ennek a növekedésnek egyértelmű haszonélvezői a globális digitális platformok (Google, Facebook stb.), amelyek volumene 2021-ben 2020-hoz képest további 28,2%-kal növekedett és így már a magyar médiaköltések egyharmada a globális digitális szereplőknél csapódik le.
Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke
Videó:
Hang:
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Budapest magas minőséget és értéket képviselő turisztikai szolgáltatói összefogtak idén nyáron is, hogy a Budapest nyáron nekem közös kommunikációs kampánnyal hívják fel a hazai vendégek figyelmét a magyar fővárosra, mint turisztikai desztinációra.
Galambos-Parti Regina, a Budapest nyáron nekem kampány egyik nagykövete, a Bakancslista Magyarország alapítója
Videó:
Hang:
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
A METU 2018-ban vezette be a myBRAND portfólió alapú oktatási módszerét, melynek első záróvizsgáját tartják idén júniusban a Kommunikáció – Üzlet – Turizmus karon. Melyek voltak a záróvizsga specifikumai?
Gyorsjelentés a művészeti képzésünket végzett friss diplomás hallgatók elhelyezkedési adatairól, melyek nagyon kedvezőek, hiszen a METU-s hallgatók úgy tűnik, hogy gyorsan el tudnak helyezkedni a szakmájukban a diplomázást követően. Sok esetben a hallgatókat már az egyetemi évek alatt is bevonják az oktatók projektekbe, így már egyrészt tapasztalatlan, másrészt hasznos, kapcsolati hálóval lépnek ki a munkaerőpiacra.
Mindkét kar esetében elmondható, hogy az intézménynek több mint 200 partner intézménye van, ahol a hallgatók gyakornokként további tapasztalatokra tehetnek szert.
Dr. Bachmann Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem rektora
Videó:
Hang:
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Cégként hogyan kommunikáljunk Covid idején? Mi a jobb? Ha elmondja a vezető a gondolatait, vagy ha egyszerűen feladatot végeztet? Kik azok a munkahelyi influenszerek és mire lehet őket „használni”? HR percek rovatunkban Deák Andrea, Greensearch Kft. ügyvezető igazgatója beszél ezekről.
Videó:
Hang:
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
HR-PERCEK: Cégként hogyan kommunikáljunk Covid idején? – Deák Andrea, Greensearch Kft. ügyvezető igazgató. ARANYKÖPÉS: Albert Einstein. MOBILÓZIS: Kinek milyen mobil kell? Ajánlatok korosztályonként karácsonyra – Erdős Márton, a PC World magazin főszerkesztője
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...