Ha nagy növekedés van vagy ha nagy krízis, akkor is mindig felmerül a kérdés, hogy a cég alaptevékenységén túli dolgokat érdemes e házon belül tartani vagy inkább érdemes kiszervezni? Ez ma már ráadásul bőven nem “pénzkérdés”, nem csak arról szól, hogyan lesz olcsóbb. Az IT terület esetében pedig csavar egyet az egészen, hogy ha ma […]
Mi a DevOps és hogyan támogatja a gyors üzleti alkalmazkodást?
Marc Anderseen, a Netscape alapítójának híres mondata 2011-ben, miszerint a “szoftver felfalja a világot” mára már nem furcsa senki számára. Sőt, 2017-ben a Microsoft CEO-ja Satya Nadella ezt azzal fejelte meg, hogy “ma már minden cég szoftvercég”. Valóban így van? A szoftver és IT fejlesztésen bukhatnak el a jó üzleti ötletek? Ezek a kérdésekre kerestük […]
Emberi vs. gazdasági érdek a vállalatvezetésben
Emberi vs. gazdasági érdek a vállalatvezetésben – Élhet-e együtt a humanizmus és a kapitalizmus? Erre a kérdésre is kaptunk választ dr. Dura Mónikától, a ShiwaForce operatív vezérigazgató-helyettesétől. Videó: Hang:
Hogyan számszerűsíthető a siker?
Izgalmas kérdés, hogy egy vállalati digitalizációs folyamatban a cél kitűzése után a cél elérésének érdekében bejárt utat hogyan tudjuk mérhetővé tenni illetve, előre jelezni a sikert, szükséges-e egyáltalán bármit is méricskélni. TEAM FIRST rovatunkban Földházi Csabát, a Shiwa Force skálázott agilitásért felelős igazgatóját kérdeztük arról, hogy mérhető-e a haladás? Előrejelezhető, hogy vajon a jó úton […]
Social intranet, a vállalatok titkos fegyvere a hatékony működéshez
Ma már alapelvárás, hogy az intranet ne egy felülről lefelé folyatott információtenger legyen, hanem egy távmunkabarát csapatmunka-tér, ami inkább segíti a tudásmegosztást, mintsem akadályozza. Nem csak átfogó hozzáférést biztosít az információkhoz, de ahhoz korlátlan kommunikációs lehetőség is párosul. Biztosítható az automatizáció és a csoportos együttműködés. Vendégünk Hoffmann Bence, a ShiwaForce vezérigazgató-helyettese. Videó: Hang:
Céges míting, mint a közutálat tárgya – Lehet ezt jól csinálni?
A tavaszi tömeges távmunka és a nyári visszatérés után nincs egyetlen cég, ahol ne lenne valamilyen tapasztalat a digitális eszköztárakkal kapcsolatban.
Hogyan skálázódik az agilitás a nagyvállalatokban?
A Harvard Business Review a vállalati agilitásról szóló elemzésében azt írja: “Azok a vállalatok, amelyek sikeresen skálázzák az agilitást, jelentős változásokat látnak üzleti tevékenységükben. A fejlődés elmozdítja a munka szokásos belső arányait, hogy több innovatív feladatot végezzenek a rutinból ismételt működés helyett”.
Reggeli gemba séták a hatékony csapatmunkáért
A mostani válság nem csak az üzleti modellek, hanem a vezetők próbája is. Nem könnyű értelem mentén célokat meghatározni egy vállalatban, de még annál is nehezebb összhangot teremteni a vezetők által látott kép és a valóság közé.
Mennyit dolgoz(z)unk valójában?
Gondolkodtál már azon hogy heti szinten mennyi lenne az optimális munkaórák száma és hogyan lehetnél még produktívabb?
Az új normális kommunikáció vállalaton belül
A vállalati agilitás esetében leggyakoribb szempont a hatékonyság növekedése, a termelékenység javulása, a szállítási biztonság erősödése, de ennek súlya azért végeredményben a munkavállalók vállát nyomja.