Lágy, emberi kezdés, név- és születésnapi köszöntéssel, lapszemlével és tőzsdei összefoglalóval. Budapest rovatunkban a formálódó fővárosi airbnb szabályozásról és az agglomerációs vasúti közlekedésről filozofálgatunk. Aranyárban kapható a magyar méz, ami ráadásul a második félévre el is fogy. A megdöbbentő piaci jelenség okait Tornyossy Csaba méhészmestertől tudhatjuk meg. Aranyárban van az arany, sőt az ezüst is. […]
Pusztába kiáltó utasok
A Vác és Budapest között közlekedő s70-es vonat vezetőjének útközben lejárt a munkaideje, ezért a vonat Rákospalota-Újpest állomáson megállt.
Kártérítés jár, ha késik a vonat
“Boldog karácsonyi ünnepeket kíván a MÁV! Elnézést a késéért.” Ki ne ismerné a minden tavasszal a közösségi oldalakon végig söprő viccet? Pedig véresen komoly dologról van szó, hiszen minden évben ijesztő statisztikák látnak napvilágot arról, mennyi időnket rabolják el a késve érkező vasúti járatok. Az Európa Parlamentnek ebből lett elege. Már korábban kötelezte a vasúti […]
Vonatkésés, török kisker és gyenge dollár
A Nemzetközi Férfinapon Skodáról, Meg Ryan arcáról és a 2004-es tátrai szélviharról is szó esik. Aztán tőzsdei összefoglaló, majd lapszemle. Az Európa Parlament duplájára emelné a vonatkésések miatt az utasoknak járó kárpótlást. Azt sem tudtuk, hogy van ilyen. De mi változik majd mostantól? Andó Gergely (Közlekedésvilág lapcsoport) fejti meg a talányt. Miért érdekes, hogyan teljesít […]
Etikai kódex állítaná meg a fapados túlkapásokat
Az idei nyár nagyon felszínre hozta, mi is a baj a fapados légitársaságok működésével. Volt itt minden, olvashattátok, most nem részleteznénk. Úgy tűnik azonban, hogy formálódik valamiféle egész Európára érvényes megoldás: etikai kódexben írnák le, mit szabad és mit nem. Kérdés, mire lesz ez elég?
Kötött pálya és HTC
A második óra java részét is a közlekedés témája uralja. Továbbra is Andó Gergő (Közlekedésvilág lapcsoport) a vendégünk. Ezúttal azonban inkább a kötött pályás közlekedés kérdései kerülnek terítékre. Az esztergomi vasútvonal villamosítása, a pécsi vonatok pótlása, az M3-as metró új szerelvényei, a regionális gyorsvasútfejlesztés kérdései. Kis ázsiai útiélmény beszámoló is belefér az interjúba. Mobilózis rovatunkban […]
Miért jár dugóval minden útfelújítás?
Nekünk a jelek szerint nem nagyon megy a közlekedésfejlesztés. Az M1 felújítása komoly dugókkal jár. Az M3 metró rekonstrukciója hosszas viták után valósul meg. A regionális gyorsvasúthálózat fejlesztésére talán nincs is szükség. Az esztergomi és a pécsi vasútvonal megújhodása nem zökkenőmentes. Miért történik mindez így?
Összeomlóban a MÁV-START?
Hat szervezet szerint összeomlás felé halad a MÁV-START. Mi az egyikük képviselőjével, Pongrácz Gergellyel beszélgettünk. Ő a Magyar Közlekedési Klub munkatársa. Milyen kifogásokat találnak a cégvezetők, hogy ne kelljen agilisnak lenniük? Dr. Bodó Árpád Zsolt, a Sprint Consulting ügyvezetője, alapítója tudja. El is mondta “Piros pirula” rovatunkban.
Miért nincs gyerekjegy a BKK-nál?
Máshol sincs a helyi közlekedésben Magyarországon. Ez a rendszer indulásakor még jó volt, most már viszont rém bonyolult lenne a kedvezményrendszerek bevezetése. Az elektronikus jegyrendszer hozhatna ebben változást.
Közlekedés, közlekedés, közlekedés
Miért nincs gyerekjegy a BKK-nál? Van-e közlekedéspolitikánk? Mit ér a dugódíj? Befejezik-e valaha az M0-tKell-e fejleszteni a regionális reptereket? Ugye milyen érdekes kérdések? A 10 millió közlekedési szakértő országában bizonyára mindegyikre van válasz. Mi egy valódi szakértőt faggatunk, ő Andó Gergely (Közlekedésvilág). Egy igazán vicces futóversenyről ad hírt Csiszár Botond (Crazy5K) Rekortán futórovatunkban. Magasabb lett […]