2024. február 07., szerda 9-10 óra
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Habár vannak olyan vélemények, amelyek az alacsony bérszínvonalat tekintik a versenyképesség alapjának, a statisztikai adatok ennek ellentmondanak. A foglalkoztatási mutatók azt jelzik, hogy minél magasabb iskolai végzettséget ér el valaki, annál nagyobb az esélye arra, hogy munkát találjon. A 8 általános iskolai osztálynál kevesebbet végzettek mindössze 20%-a dolgozik, a csak az általános iskolát befejezők esetében 34%, a szakmunkások esetében pedig 67% a dolgozók aránya. Ugyanakkor a diplomások esetében 77-83% közötti a foglalkoztatási ráta, ahol a magasabb arány az egyetemi diplomára, a kisebb a főiskolai oklevélre vonatkozik. Megéri az oktatási színvonal emelése? – a kérdés költői…
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
NÉVNAPOK, SZÜLETÉSNAPOK, ÉVFORDULÓK.
LAPSZEMLE, TŐZSDEI HELYZETKÉP.
BUDAPEST TE CSODÁS: hírek a fővárosból és környékéről
ÉBRESZTŐ TÉMA: Megéri az oktatási színvonal emelése? – Dr. Molnár László, a GKI Gazdaságkutató Zrt. vezérigazgatója
Kripto összeomlás vagy a piac tisztulása? – Szabó Dávid, a Decent Investments portfóliókezelője
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Erős közepes, kettes, vagy elégtelen? A magyar oktatás helyzete
A magyar oktatás jelenleg a pedagógusi bérek és a tanárhiány miatt kerül a sajtóba, ezek a legaktuálisabb, egymással ok-okozati összefüggésben élvő problémák. Vannak azonban szintén régebben létező, kicsit mélyebb, strukturális gondok: ilyen például a szegregáció, esélyegyenlőség problémája is, melynek egy vetületéről, a Bp-vidék viszonylatról korábban beszélgettünk Pogátsa Zoltánnal. Emellett természetesen a Covid társadalmi-gazdasági hatásai is kihatottak az oktatásra.
Milyen a közoktatás aktuális állapota?
Milyen trendek körvonalazódnak?
A szegregáció és esélyegyenlőség helyzete milyen?
A tanárhiány ehhez mit tesz hozzá – pl. brain drain a nagyobb városok, jobb iskolák irányába?
Milyen megoldások lehetségesek?
Horn Dániel, a Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet igazgatója, az oktatás-gazdaságtan és munkapiac csoportvezetője és a Budapesti Corvinus Egyetem félállású docense
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Erős közepes, kettes, vagy elégtelen? A magyar oktatás helyzete – Horn Dániel, a Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet igazgatója, az oktatás-gazdaságtan és munkapiac csoportvezetője és a Budapesti Corvinus Egyetem félállású docense
ARANYKÖPÉS: Ferenc József
FUTÓMŰ: mit ad nekünk a CATL? – Várkonyi Gábor, autós szakértő
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS