2024. április 17., szerda 6:30-8 óra
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
2024. április 17., szerda 6:30-8 óra
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
2024. február 28., szerda, 6.30 – 8 óra
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
NÉVNAPOK, SZÜLETÉSNAPOK, ÉVFORDULÓK.
LAPSZEMLE, TŐZSDEI HELYZETKÉP.
BUDAPEST TE CSODÁS: Holnap újra nagy biciklis felvonulás, komoly célokkal
Az I bike Budapest felvonulást szervező Magyar Kerékpárosklub kéri, hogy a metrópótlás után szükségtelenné váló buszsávok helyén kerékpársávot jelöljenek ki, hogy ezzel is levegőhöz jusson az autópálya-jellegű Üllői út, és megkapja a törvény által is előírt biztonságos biciklis kapcsolatát Ferencváros, Kispest, az Üllői út környékének összes lakója, irodaháza, egyeteme és egészségügyi intézete a belvárossal. Kérik továbbá, hogy az évente egymillió bringás által használt kiskörúti Astoria csomópontban tegyék biztonságossá a biciklizést a metrópótlás után.
Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökségi tagja
ESG: Ki fizeti meg a fenntarthatóság árát az ingatlanszektorban?
A magyar építőipari vállalatok elkötelezettnek mutatkoznak a fenntarthatósági szempontok érvényesítése mellett, és erre ösztönzik őket a finanszírozási oldalon a bankok és a befektetők is. Közben a zöldkötvény-kibocsátások száma és értéke ugrásszerűen emelkedik, látszólag tehát minden rendben van. A helyzet azonban nem ilyen egyszerű.
Dános Pál, a KPMG ingatlan tanácsadásért felelős vezetője
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Soha nem látott biciklis forgalomnövekedést mértek szeptemberben Budapesten. Megfordult a trend: nem alábbhagyott, hanem új lendületet kapott a kerékpáros növekedés az iskola- és munkakezdés hónapjában Budapesten. A kerékpárszámlálók szerint nem kevesebbet, hanem többet kerékpároztak a budapestiek, mint augusztusban.Részletek
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Balázs napon és az első februári hétfőn, rekord melegben köszöntöttünk mindenkit. Megemlékeztünk a 139 éve született Galamb Józsefről is, aki nélkül a Ford T-modell nem készülhetett volna el. Lapszemle és tőzsdei helyzetkép következett igencsak brutális ázsiai kereskedéssel. Óriási vita indult a szentendrei gyalog és bringás hídról, Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese mondta el a klub véleményét. Rövid koronavírus update következett, majd Tardos Gergely, az OTP Elemzési Központ vezetője mondta el, milyen adatokra érdemes figyelni a héten.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Egyre több elektromos rollerrel találkozunk Budapest utcáin. Jelenlétük megosztja a közvéleményt. Van, aki szerint jó, hogy vannak, mert tisztább lesz így a közlekedés. Mások szerint veszélyesek, tiltani kéne a használatukat. A kerületi önkormányzatok megosztottak a kérdésben. És nem csak Magyarországon. Most akkor kell nekünk elektromos roller vagy nem kell?
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Sokat beszélünk arról, mennyire jó bringával közlekedni a fővárosban. Arról kevesebbet, mennyire lehet jól „parkolni” bringával Budapesten. Nos a helyzet nem jó. Mindenki lakatol mindenhova. Fához, gázcsőhöz, korláthoz, más bringájához. Aztán vagy ellopják, vagy nem, mert ahogy a bringás mondás tartja: Budapesten olcsó biciklivel és drága lakattal kell kerékpározni…
Részletek
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Optimista pénteken a nyomasztó időjárás kerül terítékre. Az aranyat érő májusi eső. Kis Bubi bringa, kis BKK tömegközlekedési térkép. Majdnem elfelejtjük a név- és születésnaposokat. Például Bob Dylant, Eric Cantona-t, vagy Solohovot. Lapszemle ma is van, miként tőzsdei összefoglaló is. Milyen a bringás infrastruktúra? Van-e elég parkoló? Könnyű-e átpattanni bringáról a tömegközlekedésre? Halász Áronnal (Magyar Kerékpárosklub) beszélgettünk. Maradunk a bringa nyergében. Utána nézünk, hogy áll a Giro’dItalia 2020-as magyar szakaszának előkészítése? Szilasi László a szervező bizottság tagja beszél erről. A Design Terminál rovat ma arról szól, hogyan haladnak az agrárinnovációs ötletverseny díjazottjai? Darabos Tamás (Nemzeti Agrárgazdasági Kamara) számol be minderről.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
12 pontot fogalmazott meg a Magyar Kerékpárosklub, melyek megvalósításával Budapest igazi bringás főváros lehetne. Elképzeléseiket az önkormányzati választásokra időzítették és egy nagy felvonulással is szeretnék felhívni a figyelmet a kezdeményezéseikre.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Nagyon ramatyul indul a reggel, tekintve, hogy technikai hiba miatt nem kapunk sms-t a kedves hallgatóktól. Így kissé magunkra hagyatva ünnepeljük a Tamásokat a nevük napján és Koncz Zsuzsát, meg Erőss Zsoltot a születésnapján. Tőzsdei összefoglaló Állami Nyomdával, lapszemle Gripenekkel. Mit kíván a pesti bringás? Az önkormányzati választásokhoz közeledve 12 pontot fogalmazott meg a Magyar Kerékpárosklub. Követeléseiknek felvonulással is nyomatékot adnak. A részleteket Halász Áron elnökhelyettes árulja el. Dübörög az ingatlanpiac. Ilyenkor bolond aki alkudozni próbál? Nem is annyira! Négyzetméter ingatlanpiaci rovatunkban Balla Ákos (Balla Ingatlan) ad muníciót ehhez.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Mi ez már megint? Hát csak annyi, hogy az aktuális EU-szabályozás miatt szólnunk kell, hogy sütiket használunk. Nem értem
Ahhoz, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújtsuk weboldalunkon, ebgedélyezned kell a sütiket. Ráadásul, az EU-szabályzatnak megfelelően ezt kötelesek is vagyunk közölni veled, neked pedig el kell fogadnod, azaz meg kell értened, hogy sütiket használunk. Ha nem fogadod el, akkor is látogathatsz minket, de biztosan nem lesz olyan szép és jó az oldal, ahogy mi azt szeretnénk. Még többet a sütikről itt: Cookie szabályzat.