2024. július 9., kedd 8-9 óra
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
2024. április 4., csütörtök 6.30-8 óra
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
2024. február 22., csütörtök 6:30-8 óra
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
NÉVNAPOK, SZÜLETÉSNAPOK, ÉVFORDULÓK.
LAPSZEMLE, TŐZSDEI HELYZETKÉP.
BUDAPEST TE CSODÁS: hírek a fővárosból és környékéről.
ÉBRESZTŐ TÉMA: Hidegzuhany? Elindult a strandszezon
Jelentős költségemelkedést kellett elkönyvelniük a fürdőknek, a belépők árai azonban nem követték a kiadásokat, átlagosan 20-25 százalékkal drágultak a fürdőjegyek, ennél nagyobb mértékű emelést nem mertek meglépni
Balogh Zoltán, a Magyar Fürdőszövetség főtitkára
ÉSZJÁTÉK: Energia drágulás, konténer hiány, háború – A logisztika logisztikája
Zahalka Attila, a METRANS kereskedelmi igazgatója
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
ADÓVILÁG: Selyemút a XXI. században
Kínai selyemút új kezdeteként 2017. első napján indult el Yiwu városából a konténer szerelvény. Kazahsztánon, Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon, Németországon, Belgiumon keresztül jutott el a franciaországi Calais kikötővárosáig, majd a Csalagúton át Angliába. Különleges kivitelű harminc konténert szállított. A légifuvarnál ugyan hosszabb, de a tengeri hajózásnál jóval rövidebb menetidővel tudta le a távot, ami 12 ezer kilométer.
Gerendy Zoltán, a BDO Magyarország ügyvezetője, adótanácsadó partnere
ADÓVILÁG 2: Selyemút a XXI. században
Az „Egy Övezet, Egy Út” kezdeményezés egy „Hszi Csin-ping kínai elnök által 2013-ban Kazahsztánban meghirdetett fejlesztési stratégia és keret, melynek célja Eurázsia országának, 4,4 milliárd embernek és a világ GDP-je 40%-ának fejlesztése, korszerűsítése, fizikai összekapcsolhatóságának javítása, valamint a régió gazdasági integrációjának és politikai együttműködésének megerősítése, különös tekintettel a tengeri és szárazföldi közlekedési folyosók kiépítésére.” Az ősi Selyemút tiszteletére elnevezett kezdeményezés két fő részből áll: A Selyemút gazdasági övből („Egy Öv”) valamint a 21. századi Tengeri Selyemútból („Egy Út”).
Feledy Botond, külpolitikai szakértő
Hang:
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Tengeren, konténerekben érkezik a legtöbb hamis áru. Milyen gazdasági problémákat okoz a világban? Mekkora a kiesés az eredeti termékeket gyártóknál és miért nem tudnak fellépni a helyszínen a hamis termékek ellen, ha egyszer tudni lehet hol és mikor pakolják be a konténerekbe, mikor utazik a hajókon Európába és mikor pakolják ki őket?
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Adózásról érthetően: éves adóbevallások, határidők, évzárás. Jancsa-Pék Judit, a LeitnerLeitner vezető tanácsadója, partnere. Aranyköpés: Mácsai Pál. Gondolkodom, tehát vagyon: tengeren, konténerekben érkezik a legtöbb hamis áru. Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) elnöke. Piaci hotspot: nem lesz VoltsWagen a VW az USA-ban, osztalékemelés aggodalmak a Daimler közgyűlésen, Varta eredmény. Baráth Tibor, az Erste Befektetési Zrt. vezető üzletkötője.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
90 százaléka a világ összes áruforgalmának a tengeren bonyolódik. Kínából Rotterdamba például 7-800 dolláros áron! Logisztika rovatunkban Bucsky Péter, a G7.hu újságírója árulta el, hogy miért a konténer a világkereskedelem mozgatórugója.
Videó:
Hang:
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...
Telekom – HR kihívások a második hullámban, Friedl Zsuzsa, a Magyar Telekom Chief People Officer-je. ARANYKÖPÉS: Wigner Jenő, Nobel díjas amerikai-magyar fizikus. LOGISZTIKA: Konténer – a világkereskedelem mozgatórugója – Bucsky Péter, a G7.hu újságírója
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...