Nemrégiben jelentették be, hogy a magyar állam újabb 3 milliárd forintot szán az elektromos autók vásárlóinak támogatására. Ez már a második ilyen program, korábban 2 milliárd forint ment ilyen célokra. Na de sikeres volt a program? Elterjedőben vannak az elektromos autók Magyarországon is? Minek kell támogatni egyátalán ezt a piacot?
Nyomtasd ki az autód!
Jó. A cím kissé olvasómágnesesre sikerült, de tény, hogy a nagy autógyártók, jelesül a Volkswagen gondolkoznak azon, hogyan lehetne bizonyos alkatrészeket 3d nyomtatással előállítani. Ezzel ugyanis jelentős költségcsökkentést lehet elérni. Úgyhogy ez nem is a távoli jövő. Főleg, hogy a SpaceX rakétáiban már vannak ilyen módon előállított alkatrészek.
Dízelstop Németországban
Eldőlt: a német nagyvárosokból kitilthatják az Euro6-osnál régebbi motorokkal szerelt dízelüzemű autókat.
Hogyan adjunk el, vegyünk meg egy használtautót?
Első körben Ács és Gede kollégák osztották meg élményeiket első találkozásukat egy elektromos autóval. Várkonyi Gábor, állandó szakértőnk segítségével pedig megvizsgáltuk, milyen buktató lehetnek használtautónk eladásának, vagy egy másik nem új gépjármű megvételének.
Kit érint a kötelező váltás?
Éles a kgfb-kampány, az előzetes díjkalkulációk mintegy 15 százalékos díjemelkedést mutatnak, ezzel az új kötések – baleseti adó nélküli – átlagos díja továbbra is kedvező szinten, 18 ezer forint körül alakulhat majd.
20 éves a hybrid technológia
A Toyota 1993-ban eldöntötte, hogy csinál egy autót, aminek a károsanyag-kibocsátása alacsonyabb a szokásos benzinüzemű autókéhoz képest. Eltelt két év, majd 1995-ben a Tokiói Autószalonon bemutatták az első hibrid koncepciómodellt, amit a következő évben, 1996-ban teszteltek, majd 1997-ben forgalomba helyezték az első Prius.
Ki nem volt Frankfurtban?
Nem, nem utazási rovat – állandó autós szakértőnk, Várkonyi Gábor gondolkodott el azon a Franfurti autószalon kapcsán, hogy megengedheti-e magának ma egy cég, hogy ne legyen ott?
A dízel új hazája: Afrika
Futómű rovatunkban a dízelbotrány egy igen érdekes aspektusával foglalkoztunk, mégpedig, hogy milyen felvevő piaca lehet azoknak az autóknak, amelyek a fejlett világban már nem felelnek meg az előírásoknak.
Kiben bízunk önvezető autók terén?
Érdekes eredményekkel zárult egy német felmérés, amely többezer fő megkérdezésével készült, és azt kutatta, hogy kiben bíznak meg a fogyasztók, ha önvezető járművekről van szó. Előre eláruljuk: nem a Tesla végzett az első, de még a második helyen sem.
Kérdések az elektromos autózás körül
Ha a teljes életciklusát vizsgáljuk az elektromnos autóknak, a termeléstől a használaton át egészen a hulladékok, romok feldolgozásáig, újra hasznosításáig, nem biztos, hogy kijön a matek a benzinesekkel szemben.