2025. augusztus 15., péntek 8-9 óra
Hogyan biciklizünk?
A Magyar Kerékpárosklub bemutatta legfrissebb kvalitatív kutatását, amely feltérképezi a hazai lakosság kerékpározással kapcsolatos motivációit, félelmeit, rutinjait és infrastrukturális tapasztalatait. Az eredmények új megvilágításba helyezik, milyen tényezők befolyásolják a közlekedési célú kerékpározást ma Magyarországon.
Miért biciklizünk?
Milyen változások vannak?
Melyek a legfontosabb eredmények?
Milyen fejlesztésekre van szükség?
Kádár Melinda, a Magyar Kerékpárosklub sajtófelelőse
Kell a sisak, vagy nem?
Nagy vihart kavart a Kerékpárosklub elnökének nyilatkozata, mely szerint nem szabad kötelezővé tenni a sisakhasználatot, mert azzal csak több lesz a baleset és a sérülés. Sok az ellenvélemény, mire alapozza javaslatát a Kerékpárosklub?
A Kerékpárosklub elnöke szerint tragédia lenne a kötelező sisakviselés bevezetése
A legerősebb és érvelő ellenvélemény:
Sisakvita: a Testnevelési Egyetem tudományos munkatársa szerint nem kérdés, hogy egy bringás bukósisak biztonságot ad
Kádár Melinda, a Magyar Kerékpárosklub sajtófelelőse
ARANYKÖPÉS
“Torkig vagyok azzal, hogy nem látok magam körül mást, csak eszeveszett, dühöngő erőszakot, mely hol a törvényes hatóság álarcát ölti fel, hol meg vallásos buzgóság képében jelentkezik.”
1771-ben ezen a napon született Walter Scott skót költő, író († 1832)
Mást mond a turista a zöldülésről és mást csinál
A nyaralási trendeket vizsgáló Holiday Barometer 24. kiadása szerint, bár szavakban az emberek egyre tudatosabbak a környezeti kérdésekben, az utazások tervezésekor ritkán veszik figyelembe a környezetvédelmi szempontokat. Bár egyre többen kifejezik jó szándékukat és hajlandóságukat a fenntartható utazási gyakorlatok iránt, a valóságban ez gyakran nem valósul meg. A repülőgépek használata például 4 éves csúcson van Európában és Észak-Amerikában is.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS