Eldőlt: Galvani-híd lesz, nem Albertfalvai. Pedig az új fővárosi vezetés úgy tűnt, inkább a délebbit támogatta volna. De ettől nem lesz több autó? És mit szólnak ehhez a biciklisek?Részletek
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Eldőlt: Galvani-híd lesz, nem Albertfalvai. Pedig az új fővárosi vezetés úgy tűnt, inkább a délebbit támogatta volna. De ettől nem lesz több autó? És mit szólnak ehhez a biciklisek?Részletek
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Balázs napon és az első februári hétfőn, rekord melegben köszöntöttünk mindenkit. Megemlékeztünk a 139 éve született Galamb Józsefről is, aki nélkül a Ford T-modell nem készülhetett volna el. Lapszemle és tőzsdei helyzetkép következett igencsak brutális ázsiai kereskedéssel. Óriási vita indult a szentendrei gyalog és bringás hídról, Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese mondta el a klub véleményét. Rövid koronavírus update következett, majd Tardos Gergely, az OTP Elemzési Központ vezetője mondta el, milyen adatokra érdemes figyelni a héten.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Morgós szerda lenne, de mi inkább az érdekes utónevekkel foglalkoztunk, meg azzal, hogy 2015-ben napra pontosan ezen a napon volt, hogy a svájci jegybank megszüntette a svájci frank euróhoz kötött 1,2-es átváltási árfolyamát. A svájci frank árfolyama hirtelen 20%-ot emelkedett egy napon belül, történelmi mélypontot ért el a forint árfolyama az euróval szemben, ahogy a svájci frankkal is, ami 484 forint fölött járt. Budapesti rovatunkban Ludman Katalin, a járókelő.hu kampánykoordinátora mondta el a legfrissebbeket, bicajozási tapasztalatok, biciklitárolási problémák, zebra kérés Pécsett, és parkolási anomáliák voltak terítéken. Kkv rovatunkban volt szó pályázatról és digitalizációról, utána pedig azzal foglalkoztuk, hogy mi az a hangaláírás és mik a tapasztalatok. Holló Bence, a Cofidis Magyarországi fióktelepének ügyvezető igazgatója mondta el.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Szabályozni kell, hogy a számos mikromobilitást segítő eszköz közül melyik mehessen a járdán, melyik az úttesten, melyik a kerékpárúton. Részletek
Jeromos napján kezdtünk új hetet, de még nem új hónapot. Az majd csak holnap lesz. Ez a nap pedig a népmese napja Magyarországon, Benedek Elekre emlékezve, aki 1859-ban ezen a napon született. Lapszemle után tőzsdei helyzetkép következett, majd budapesti rovatunkban a Bringázz a munkába! kampányról beszélgettünk, Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese mondta el a részleteket. Kritikus szinten van a hazai egészségügy, erről pedig Csiki Gergely, a Portfolio.hu elemzője beszélt. Makrogazdasági kitekintőnkben Eppich Győző, az OTP Elemzési Központ elemzője volt segítségünkre.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Tóth Tamás, a Lime magyarországi képviselője elismerte, hogy a magyar Kresz nem ad világos iránymutatást, ugyanakkor az alapján, hogy a rollerek 250 wattosak, a kerékpárokra vonatkozó szabályok alapján kell közlekedni vele, azaz a villanyrollerrel lehet menni a kerékpárutakon, de a járdán nem közlekedhet, az úttesten pedig csak ott, ahol biciklizni is szabad.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Szobakerékpárnak tűnik, de nagyon nem az. Kőkemény edzés a spinning. Sokan űzik, sok konditeremben vannak ilyen speciális bringák. De tulajdonképpen mi ez? Hogyan lehet elkezdeni? Mire jó? Utánanéztünk.
Posch Gabriella spinning mesteroktató avat be minket e mozgásforma rejtelmeibe. Hasznos tanácsokat is kapunk arra, hogyan kezdjük, hogyan csináljuk. Úgyhogy: nyeregbe magyar!
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Sokat beszélünk arról, mennyire jó bringával közlekedni a fővárosban. Arról kevesebbet, mennyire lehet jól „parkolni” bringával Budapesten. Nos a helyzet nem jó. Mindenki lakatol mindenhova. Fához, gázcsőhöz, korláthoz, más bringájához. Aztán vagy ellopják, vagy nem, mert ahogy a bringás mondás tartja: Budapesten olcsó biciklivel és drága lakattal kell kerékpározni…
Részletek
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Optimista pénteken a nyomasztó időjárás kerül terítékre. Az aranyat érő májusi eső. Kis Bubi bringa, kis BKK tömegközlekedési térkép. Majdnem elfelejtjük a név- és születésnaposokat. Például Bob Dylant, Eric Cantona-t, vagy Solohovot. Lapszemle ma is van, miként tőzsdei összefoglaló is. Milyen a bringás infrastruktúra? Van-e elég parkoló? Könnyű-e átpattanni bringáról a tömegközlekedésre? Halász Áronnal (Magyar Kerékpárosklub) beszélgettünk. Maradunk a bringa nyergében. Utána nézünk, hogy áll a Giro’dItalia 2020-as magyar szakaszának előkészítése? Szilasi László a szervező bizottság tagja beszél erről. A Design Terminál rovat ma arról szól, hogyan haladnak az agrárinnovációs ötletverseny díjazottjai? Darabos Tamás (Nemzeti Agrárgazdasági Kamara) számol be minderről.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS
Mi mással kezdhetnénk, mint a Notre-Dame leégésével. A Csongorokat azért köszöntjük nevük napján, miként megemlékezünk Charlie Chaplin és Dusty Springfield születésnapjáról is. Aztán erős kezdés: valami nem stimmel a KSH béradataival – állítja a Policy Agenda. Mi a baj? Ez a fő kérdés Kiss Ambrushoz, a szervezet vezető elemzőjéhez. Elmeséljük, mi történt tegnap a tőzsdéken. Aztán Budapest rovatunkban egy jó hír: tényleg Budapestről rajtol el a Giro d’Italia kerékpáros verseny. A részletekről Révész Máriuszt, az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztost kérdezzük. Kriptopedia rovatunkban kis árfolyamelemzés után Debreczeni Barnabás (Mr.Coin.eu) a Világbank és az IMF saját kriptovalutájáról, a Harvard és a francia életbiztosítók kriptovaluta befektetéseiről mesél.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS