TikTok menedzserek – Hogyan kell képezni a jövő vezetőit?
Teljesen megváltozott, hogy hogyan kell a jelenlegi fiatalokat, a jövő vezetőit tanítani. TikTok órási hatással van, a kb. 100 ezer TikTok influenszer emészthető és gyors információval látja el a követőit. A felhasználók egyszerre tanulnak és szórakoznak.
Ezzel szemben a Z-generáció tanulóinak csak kicsit több mint fele gondolja azt, hogy az iskola felkészítette az életre.
Egy nagyon zavaros, komplex, bizonytalan világban ahol a figyelemért küzdünk a fiatalokat teljesen új megközelítésben kell tanítani: mentorálni kell.
Változnak a példaképek. Az ipari korszakban, a hatékonyság, tőkemegtérülés és természet kiaknázásának korában a hierarchikus struktúrában autoriter vezető típus volt az ideál. Később az információs korszakban megszülettek a vizionárius, leader tipusú vezetők (Gates, Jobs), ahol az erő a tudásban rejlett. Ma a képzelőerő korszakát éljük, az alkotó-kreáló vezetők korát, ahol egyre nagyobb szerepet kap a neuroscience. Fontossá válik a profit mellett a környezet és az ember. Ma a piramis helyett gömb alakú szervezetekről beszélünk, amelyekben dolgozók hálózata kapcsolódik, a korábbi értékláncok helyett pedig ökoszisztémáról.
Az IBS-ben nem azzal foglalkoznak, hogy mi valaminek a jó vagy rossz módja, hanem esettanulmányokon, vita témákon keresztül vizsgálják, hogy mi működött, és mi nem, folyamatosan figyelve a piacot.
Julow Katalin, az IBS vezetés-szervezés oktatója
Videó:
Hang:
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS | Még több...