2024. március 7., csütörtök 8-9 óra
SUZUKI: 4 millió a mi autónkból – Magyar Suzuki magyarországi helyzete
A cég alapítása – ennek kapcsán érdekességek.
· Mi a jelentősége a hazai autógyártásban a Magyar Suzukinak?
· Miként segíti a magyar gazdaságot a Magyar Suzuki?
· Milyen nehézségekkel néz szembe az esztergomi gyártóvállalat jelen helyzetben (termelés, logisztika, HR, egyéb tényezők)?
33 év történelme és érdekességei?
· Modellek és érdekességek
o Korábbi és mai termelési adatok: 1 nap alatt mennyi autó készül el
o Milyen modellek készültek itt?
o Melyik a három legtöbbet gyártott modell?
o Hány olyan kolléga van, aki kezdettől fogva itt dolgozik?
Milyen módon vesz részt a japán anyacég a magyar gyár életében és mennyire tölt be hangsúlyos szerepet az esztergomi üzem a cégcsoporton belül?
o Japán ellenőrzés
o Magyar kompetenciák
o Magyar szakmai tudás
Merre tart a fenntarthatóság felé vezető úton a Magyar Suzuki?
o Suzuki Csoport céljai a karbonsemlegesség terén?
o Uniós szabályozások, elektromos autó
o Magyar Suzuki zöldítési aktivitásai és termékportfólió
Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője
ARANYKÖPÉS: Kimerítően azt ismerjük, amit tökéletesen ismerünk. Tökéletesen pedig azt ismerjük, amit annyira ismerünk, amennyire megismerhető. Ezért, ha valami bizonyításon alapuló tudással megismerhető, és mi mégis csupán valószínűségi érvelés alapján fogadjuk el, nincs róla kimerítő ismeretünk.
750 éve hunyt el Aquinói Szent Tamás, teológus, filozófus (+1274)
FUTÓMŰ: Vámok nehezíthetik a kínai autók behozatalát az EU-ba. Az Európai Bizottság azt állítja, hogy bizonyítékai vannak arra, hogy a kínai kormány „közvetlen pénzeszközök átutalásán” és más mechanizmusokon keresztül támogatja az Európába exportált elektromos meghajtású járműveket.
A Bizottság jelenleg is vizsgálja, hogy a kínai gyártású elektromos járművek nem részesülnek-e tisztességtelen támogatásban. A lehetséges jogorvoslati lehetőségek között szerepelhetnek az uniós gyártók védelmét szolgáló vámok. A vizsgálat novemberre várhatóan lezárul, bár az EU júliusban ideiglenes vámokat vethet ki.
Várkonyi Gábor, autópiaci szakértő
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS