2024. június 17., hétfő, 6.30 – 8 óra
Miközben állami szinten nagy beruházásstop van, megtervezett és finanszírozást nyert közlekedési beruházásokat is leállítottak, Budapestről több új beruházást, fejlesztést is bejelentettek. Hogyhogy? Mégis van pénz? Mennyit tud behúzni közvetlen uniós forrásokból a főváros? Jó irány a trolifejlesztés? Miért fontos összekötni a Lehel és a Deák teret villamossal? Andó Gergely közlekedési szakértő válaszolt.
A végéhez közeledik az MNB kamatcsökkentési ciklusa. A jegybank korábbi iránymutatása szerint az első félév végére 6,75-7%-ra csökkenhet az alapkamat szintje, így a kérdés csak a júniusi vágás mértéke, amely lehet 25, vagy 50 bázispont. Az év második felében már csak ritkábban és kisebb mértékben csökkenhet a kamat, sőt az sem zárható ki, hogy egyáltalán nem kerül sor kamatcsökkentésre; mindez a hazai inflációs folyamatoktól, az árfolyam alakulásától és a nagy jegybankok kamatdöntéseitől függ. A részletekről Eppich Győzőt, az OTP elemzőjét faggattuk a Heti kitekintő rovatban.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS