Lassan egy hete folyik a háború Ukrajnában, és még azok számára sem világos teljesen, hogy mi és miért történik, akik percről percre követik a hadi eseményeket. Ennek egyfelől oka, hogy az orosz fél semmilyen hivatalos információt nem bocsát a közvélemény számára, és az ukrán oldal is egyre kevesebbet. Másfelől oka, hogy nem világos, mi az agresszor katonai célja, főképpen azután, hogy egyre kevesebb esély mutatkozik a bevallott politikai cél elérésére, nevezetesen egy Oroszországhoz lojális bábkormány felállítására Kijevben. Mitrovits Miklós, történész, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közép-Európa Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa, illetve az Eötvös Loránd Kutatói Hálózat Történettudományi Intézetének munkatársa.
ARANYKÖPÉS: Andrássy Gyula
FUTÓMŰ: Orosz autópiac – Durrdefekt! Sorra hagyják ott az orosz piacot a nagy autóipari cégek:
BMW: Nem szállít Oroszországba és az ottani gyártást is felfüggeszti.
Jaguar Land Rover: Nem szállít Oroszországba.
Volvo: Nem szállít Oroszországba.
Ford: Felfüggeszti a tevékenységét Oroszországban. Az amerikai autógyártónak 50 százalékos részesedése van egy közös vállalatban (Ford Sollers), amely legalább 4000 embert foglalkoztat.
General Motors: Már pénteken bejelentették, hogy „további értesítésig” leállítják az országba irányuló összes exportot. A GM-nek nincs jelentős orosz jelenléte, az évente értékesített 6 millió járműből csak mintegy 3000 járművet ad el 16 márkakereskedésen keresztül Oroszországban.
Harley-Davidson: Nem szállít Oroszországba, felfüggesztette az ottani működését.
Mi lesz ebből? Várkonyi Gábor, autós szakértő.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS