A magyar Visegrádi 4-ek elnökséggel kitűnő lehetőség nyílik arra is, hogy nagyobb kontextusba helyezzük az itthon elindult digitális stratégiákat és akciókat.
Mind a négy országnak vannak erősségei és gyengeségei, de a teljes EU lakosságának 10%-át adó régió digitalizáció és innováció szempontjából már nem megkerülhető. A nemrégiben megjelent Visegrad Startup report részletesen és objektíven felméri a V4-eket. Kiderül például, hogy internet és mobil lefedettségben és használatban élen járunk, de a természettudományos képzésben botrányos a helyzetünk. A startupjaink a fővárosban tobzódnak, finanszírozásra viszont nincs gondjuk, a private fundingban mi vagyunk a legjobbak, pörgős a munkaerőpiacunk is és csak nekünk van globálisan is jegyzett unikornisunk (prezi). Amiben viszont messze le vagyunk maradva az b2g (és a b2c) innovációk, hiába pörög a startup szcénánk, csak egy szűk területen mozog, más területeken viszont nagy a szakadék. Major Gáborral, az IVSZ főtitkárával beszélgettünk.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS