Millásreggeli - a gazdasági muppet show

  • ÉLŐ ADÁS
  • MŰSORTÁR
  • PODCAST FELIRATKOZÁS
  • VAN BARÁTUNK: RADIOCAFÉ
  • EPIC STORIES

Több csapvizet és kávét, kevesebb üdítőt iszunk

2013-07-25

A magyar lakosság víz- és kávéfogyasztása nőtt, az üdítőitalok és a juice-ok fogyasztása viszont csökkent a 2006-os adatokhoz képest – derült ki egy felmérésből.

A csapvíz fogyasztása több mint 40 százalékkal, a palackozott vizeké 18,5 százalékkal, a kávéé 9 százalékkal nőtt, ugyanakkor a szénsavas üdítők fogyasztása 15 százalékkal, a tej és tejes italoké 30 százalékkal, a gyümölcsleveké 37 százalékkal csökkent – állapította meg a TNS fogyasztói kutatása, amely a magyar lakosság 2006. évi ivási szokásait hasonlította össze a 2012. évivel.

A legtöbb vizet a 60-69 évesek isszák, a legkevesebbet a 20-29 évesek. Az üdítők és juice-ok fogyasztása az életkor növekedésével párhuzamosan csökken, helyét a vízen kívül a kávé, a tea és az alkoholos italok veszik át. A legtöbb alkoholt a 40-49 évesek isszák, folyadékbevitelük negyedét az alkoholos italok teszik ki.

A 2006 és 2012 között eltelt időszak alatt 5,7 százalékkal nőtt a napi folyadékbevitel, ez azonban még mindig alig éri el az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) szerinti megfelelő 2-2,5 liter mennyiséget.

A több európai országra is kiterjedő felmérés szerint a lengyelek napi italfogyasztásának mindössze 2 százaléka csapvíz, ugyanakkor nagyon szeretnek teázni. A régióban a csehek járnak az élen alkoholfogyasztásban, a legtöbb vizet pedig az olaszok fogyasztják.

Kategória: Egyéb

  • MÉDIAAJÁNLAT
  • FELTÉTELEK
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
  • IMPRESSZUM
  • KAPCSOLAT
  • STÁB
  • GALÉRIA

Copyright © 2025 · Millásreggeli - minden jog fenntartva!