A németeknél. 2010-ben a villanyautók még kétszer annyiba kerültek, mint a belsőégésű motorral működők, tavaly viszont átlagosan már csak 45 százalékkal kellett többet fizetni egy elektromos meghajtású kocsiért, mint egy hagyományosért.
Az előző évhez képest csaknem 25 százalékot estek az elektromos autó árak, míg 2013-ban még csak 20 százalékos volt az árcsökkenés 2012-höz képest. Ha ez a gyorsuló ütem a továbbiakban is megmarad, akkor 2020-ra az elektromos autók felára 10 százalék alá zsugorodik Németországban – olvasható az IFUA Horváth & Partners nemzetközi tanácsadó cég közleményében.
A nemzetközi tanácsadó cég kiemelte, hogy a német utakon 2014 végén 26 ezer elektromos személyautó futott, ami közel 80 százalékos bővülés az előző évhez képest.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy amennyiben az elmúlt három évben tapasztalható trend folytatódik, a villanyautók száma 2020-ra elérheti a 820 ezret, 2021-re pedig az egymilliót, vagyis azt a számot, amelyet a berlini kormány eredetileg 2020-ra tűzött ki célként. Az összes kocsihoz viszonyítva azonban ez csupán a jelenlegi járműállomány hozzávetőleg másfél százaléka – tették hozzá.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) várakozása szerint Magyarországon 2020-ig mintegy 45 ezer elektromos autót helyeznek majd forgalomba. Huba Eörs, a nemzetközi tanácsadó cég ügyvezető partnere elmondta, ez az összes járműhöz viszonyítva nagyjából 1 százalék körüli arány, ami nem sokkal kisebb a Németországban vártnál.