2023. szeptember 07., csütörtök 6.30-8 óra
Ma sok csatával köszöntjük a név- és születésnaposokat. De a lapszemle és a tőzsdei összefoglaló ma sem maradhat el. Aztán.
Több pénzt von be az állam, vajon mire kell neki? A költségvetés borulását ellensúlyozni? Tartaléknak, amiből év végén neki kedves célokra költeni tud? Reptérre? Németh Dávid, a K&H Bank vezető makroelemzője.
Budapest, te csodás rovat. Mely fővárosi beruházásokat állított le a kormány és melyeket nem?
Akár már jövőre beindulhat a légitaxizás. Apárizsi olimpián már elektromos légi taxik is részt vehetnek a közönség utaztatásában. A terv realitásának megítéléséhez a KPMG saját kutatásának főbb tanulságait érdemes áttekinteni, hiszen a KPMG régóta nyomon követi az úgy nevezett városi légi mobilitás (urban air mobility – UAM) fejlődését, társadalmi elfogadottságát és gazdasági relevanciáját. dr. Rédei Attila, a KPMG menedzsere.
Heti Alapozó rovat. Miért zuhannak a gabonaárak, ha Putyin nem akar gabonamegállapodást? A héten találkozott Erdogán török és Putyin orosz elnök és a piac egy része arra számított, hogy újjáélesztik a 2022 júliusában kötött gabonaszállítási megállapodást, amelyből idén júniusban Oroszország egyoldalúan kilépett. A tárgyalás azonban eredménytelen volt, az oroszok a követeléseik teljesüléséig nem hajlandók visszatérni.
- Mi volt ez a megállapodás és miért lépett ki Oroszország?
- Érdekes módon a gabonaárak Oroszország kilépése óta mélyrepülésben vannak, pedig inkább az lenne logikus, hogy inkább emelkedniük kellene.
- Miért nem emelkednek akkor az árak? Vannak-e alternatív szállítási útvonalak?
- Ha nem emelkednek, akkor meddig eshetnek?
Hosszú Ferenc, az OTP Alapkezelő befektetési igazgatója.
Feliratkozás: Apple Podcasts | Spotify | TuneIn | RSS