Millásreggeli - a gazdasági muppet show

  • ÉLŐ ADÁS
  • MŰSORTÁR
  • PODCAST FELIRATKOZÁS
  • VAN BARÁTUNK: RADIOCAFÉ
  • EPIC STORIES

Mentesek lehetünk a BuBiktól

2014-06-05

Bukhatjuk a BuBikat – mentes lehet a közösségi kerékpártól Budapest, legalábbis, ha időben nem javítja a hibákat az alvállalkozó. A BKK azt mondja, mindenképpen megvalósul a BuBi, de a T-Systems már így is komoly kötbért fizet és közel a plafon.

Az Index cikke szerint katasztrofális állapotban van a BuBi: a T-Systems május 30-án adta át a Bubit belső tesztelésre a projektvezetésnek. Eleve rosszul indult, hogy a 74 állomásból különböző okok miatt csak 67-et tudtak tesztelni, összesen 650 kerékpárral. A teszt siralmasan zárult: a fedélzeti számítógépen keresztül a telefonszám és a PIN-kód megadásával az esetek 82, Bubi-kártyával pedig csak 72 százalékában sikerült kölcsönözni. A fedélzeti számítógép sokszor egyáltalán nem reagált, nem váltott nyelvet, vagy kiíródott a Várjon felirat, és nem történt semmi.  Előfordult, hogy a fedélzeti számítógép billentyűzetének megérintésével telefonszám és PIN-kód megadása vagy kártya használata nélkül kioldott a kerékpár a dokkolóból, és bárki vihette, amerre akarta. Parkolni PIN-kóddal 63%-ban, Bubi-kártyával 54%-ban sikerült. A parkolási funkció esetlegesen, kiszámíthatatlanul működött. Előfordult, hogy nem nyílt ki a lakat, vagy lemerült közben a fedélzeti számítógép. A vészleadási funkció tesztje 51?66%-os eredményességet mutatott. Kipróbálták a kölcsönzést terminálon keresztül is: PIN-kóddal 73%-ban, Bubi-kártyával 64%-ban jött össze (a terminál többször lefagyott, nem reagált, vagy a zár nem oldott ki a kerékpárnál).

bubi

A helyzet tehát nem túl rózsás, a szerződés szerint április 7-ig kellett volna átadni a BuBit, azóta minden egyes nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK, így eddig 104 millió forint gyűlt össze a T-Systemsnek. A kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, amit július 16-án ér el az alvállalkozó konzorcium, ha eddig nem készül el a BuBi, akkor nem marad más hátra, mint a BKK-nak felmondania a szerződést. Erről azonban csak akkor döntenek, ha a T-Systems vezette konzorcium addig nem képes a hibák megnyugtató javítására. A BKK közölte, hogy minden lehetséges és szükséges intézkedést megtett és megtesz a projekt megvalósításának gyorsításáért, és mindenképpen megvalósul a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a MOL BuBi (Budapest Bicikli).

A BKK közölte, a konzorcium a legolcsóbb ajánlattal nyerte meg a tendert, de kockázatként kezelték, hogy magyar, Csepel-biciklikkel és a Bubi alapját képező, számos referenciával bíró német informatikai háttérrel hasonló rendszer még nem működik Európában. Már februárban látható volt a késés – közölte a BKK. A gyűjtőállomások telepítése és a biciklik szállítása rendben lezajlott, a rendszer lelkét képező informatikai megoldások véglegesítése azonban jelentős, immár két hónapos késedelemben van.

Nagy kérdés tehát, hogy BuBi-mentes lesz-e Budapest?

Kategória: Egyéb

  • MÉDIAAJÁNLAT
  • FELTÉTELEK
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
  • IMPRESSZUM
  • KAPCSOLAT
  • STÁB
  • GALÉRIA

Copyright © 2025 · Millásreggeli - minden jog fenntartva!