Magyarország az idén az első fél évben 349 ezer hektoliter bort exportált, 5,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Az export értéke az első hat hónapban 40 millió eurót (mintegy 12 milliárd forintot) tett ki, 9,2 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit. Az értékesítés átlagára egy év alatt 3,8 százalékkal, literenként 1,11 euróról 1,15 euróra emelkedett. Magyarország legjelentősebb exportpiacai az idei év első hat hónapjában: Németország (7,3 millió euró), Csehország (6,4 millió euró), az Egyesült Királyság (6,1 millió euró), Szlovákia (4,4 millió euró) és Lengyelország (1,5 millió euró) voltak. Az 5 legjelentősebb célpiac értékben a teljes export értékének 64,2 százalékát tette ki.
Az elmúlt években a magyar borok külföldi eladása mind mennyiségben, mind értékben folyamatos növekedést mutat, a 2014-es adatok az előző évit több mint 5 százalékkal haladták meg. Magyarország elsődleges kereskedelmi partnerei az európai országok, de folyamatosan bővülnek az Európán kívüli eladások is – közölte a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT).
Tavaly a teljes borexport 90 százaléka irányult az Európai Unió országaiba, a legtöbb magyar bort importáló Európán kívüli ország pedig Kína volt, 2013-hoz képest mintegy 10 százakkal, mintegy 100 000 literrel nőtt az ott értékesített bor mennyisége. A palackos borok exportja 47 százalékkal nőtt, míg a hordós boroké 20 százalékkal csökkent az előző évhez képest, így a fehérek részesedése 39, míg a vörösboroké 58 százalékkal emelkedett a bázishoz képest. Az árakat tekintve az összmennyiséghez hasonló növekedés tapasztalható.