Minden tizedik magyar autós nyáron is téli gumiabroncsot használ. Miért? Mert túl drágának tartja lecserélni a téli gumit.
Tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak, mivel az gyorsabban kopik és az autó is többet fogyaszt. A téli gumiabroncs 7 Celsius-fok alatti hőmérsékleten nyújt optimális teljesítményt, mivel lágyabb keverék, mint a nyári gumi anyaga. Ráadásul a téli gumiabroncson több tapadó él található, ezek növelik a gördülési ellenállást, így használatával többet fogyaszt a gépkocsi – derül ki a Goodyear gumigyártó cég közleményéből.
Egy átlagos, évi 10 ezer kilométert vezető autós akár egy vagy két abroncsot is tudna vásárolni abból az összegből, amennyivel többet költ a benzinre amiatt, mert nem az évszaknak megfelelő gumival jár. A nem megfelelő abroncs használata esetén hosszabb a fékút is. A tapasztalatok szerint a téli gumikkal 6 méterrel nő a féktávolság száraz úton, 20 fokos hőmérsékleten, óránként 100 kilométeres sebességről fékezve. A vizes úton való megcsúszás esélye is nő téli gumi használata esetén, mivel annak bordázata nem vezeti el megfelelően a vizet.