A magyar közúti fuvarozás nemzetközi szinten nem volt piacképes és felkészült, de az új kormánycsomag áttörést jelenthet.
A Magyar Idők című lap tudósítása szerint a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary tagi találkozóján Dittel Gábor ügyvezető főtitkár kiemelte: a rendszerváltás óta a magyar kormány először nyilvánítja ki, hogy kiemelkedően fontosnak tartja a logisztikai és a közúti fuvarozási ágazatot a nemzetgazdaság szempontjából. Hozzátette: ha megvalósul a 16 pontos kormányhatározat, versenyképes helyzetbe kerülnek a magyar fuvarozók az európai piacon. Ez mind a vállalkozásoknak, mind az államnak előnyökkel járhat.
A magyar vállalkozóknak eddig olyan költségelemekkel kellett számolniuk, amelyek nem terhelik külföldi vetélytársaikat, mint például az iparűzési adó (ipa). Amennyiben a parlament megszavazza, 2016 januárjától a külföldi útdíj meghatározott mértéke is levonható lesz az ipából, jelentősen csökkentve ezzel a nemzetközi környezetben dolgozó fuvarozók hazai adóterhét. További megtakarítást jelenthet a cégeknek a haszongépjárművekre vonatkozó vagyonátruházási illetékmentesség, amely régóta elvi kérdése az érdekképviseletnek. Célkitűzésük, hogy más szakmához hasonlóan a fuvarozóknak se kelljen plusz költséget vállalni beszerzett termelőeszközeikre.
A fuvarozók támogatták azt is, hogy a hazai piac és a magyar cégek védelme érdekében az állam fokozza a külföldi járművel fuvarozók ellenőrzését, és növelje a szabálytalanságot elkövetők bírságtételeit. A találkozón elhangzott, hogy országos szinten mintegy hatezer gépkocsivezetői állás betöltetlen a szektorban, ami akadálya az alágazat további növekedésének. Éppen ezért a fuvarozók üdvözölték, hogy a közúti közlekedési szektor fellendülése érdekében a kormány 5 milliárd forintos állami támogatást biztosít ingyenes szakirányú gépkocsivezető-képzésre.