A kötelező egészségbiztosítás 2007. óta nem fedezi az extrém sportok során bekövetkező balesetek ellátási költségeit, erre üzleti alapú biztosítást kell kötni, amely drágább a hagyományos balesetbiztosításnál.
Az extrém sportok körébe a következőket sorolják a biztosítók: jet-ski, motorcsónak sport, vízisízés, vadvízi evezés (ideértve a canyoninget, a hydrospeedet), hegy- és sziklamászás az V. foktól, magashegyi expedíció, barlangászat, bázisugrás, mélybe ugrás (bungee jumping), falmászás, autó-motorsportok, egyszemélyes (single-handed) és nyílttengeri vitorlázás, repülő- és levegőben végzett sportok, mélytengeri búvárkodás (légzőkészülékkel, 40 méter alá).
A biztosítók általában a meglévő balesetbiztosítást terjesztik ki az extrém sportokra, meghatározott időre és külön díj ellenében. Például az Union az éves díjjal azonos összegért – mint külön díjért – vállalja 30 napra az extrém sportok balesetbiztosítását. Egy személyre ez – módozattól függően – 17-30 ezer forintba kerül. Összehasonlításul: az utasbiztosítás napi díja személyenként pár száz forint, így egy magasabb kategóriás ilyen biztosítás díja 30 napra 15 ezer forint körüli, egy személyre. Ez azonban nem terjed ki az extrém sportokra.
Az Union Biztosító a balesetbiztosítási piacból 10 százalékkal részesedik. A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) adatai alapján ennek a piacnak évente folyamatosan nő a díjbevétele, miközben a megkötött szerződések száma csökken. Amíg 2012-ben 658 ezer szerződésből 16,8 milliárd forint díjbevétel származott, addig tavaly 634 millió szerződésből 22 milliárd forint díjbevételük keletkezett a biztosítóknak.
Ezek az adatok a nem-életbiztosítási üzletágba sorolt balesetbiztosításokat tartalmazzák. A biztosítók azonban az életbiztosításokhoz, továbbá a jármű- és a lakásbiztosításokhoz is ajánlanak – kiegészítő biztosításként – balesetbiztosítást. Az Union becslése szerint az ezekből származó díjbevétel megegyezik a bemutatott adatokkal, tehát a teljes balesetbiztosítási piac díjbevétele a múlt évben meghaladta a 40 milliárd forintot.