Millásreggeli - a gazdasági muppet show

  • ÉLŐ ADÁS
  • MŰSORTÁR
  • PODCAST FELIRATKOZÁS
  • VAN BARÁTUNK: RADIOCAFÉ
  • EPIC STORIES

Fájdalomcsillapító reklámja miatt bírságolt a GVH

2013-08-02

Meg nem engedett reklámtevékenységet folytatott a GlaxoSmithKline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termék Kft., amikor televíziós reklámjaiban azt állította, hogy a Panadol Rapid fájdalomcsillapító tabletta 5 percen belül hatni kezd. Emiatt a vállalkozást 2,3 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A vállalkozás tavaly május és augusztus között különböző kommunikációs eszközökön népszerűsítette a gyógyszert.

A GVH pénteki közleményében leírták, a vizsgálat során beszerzett adatok alapján a versenyhivatal megállapította, hogy a gyógyszer fájdalomcsillapító hatásának kezdete egyénenként változó lehet, így a fájdalom megszüntetésének időtartama nagy eltéréseket mutathat.

A vény nélkül is kiadható gyógyszerre vonatkozó reklámállítással kapcsolatban a GVH elsődlegesen nem az állítás valóságtartalmát vizsgálja, hanem azt, hogy a vállalkozás az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatja-e be a készítményt – emelte ki a versenyhivatal. A GVH szerint nem szükséges, hogy a készítményre vonatkozó alkalmazási előírás szó szerint és teljes egészében jelenjen meg a reklámokban, az azonban fontos, hogy a reklámok fő üzenete feleljen meg az alkalmazási előírásoknak.

Mivel a vizsgálat során azt állapították meg, hogy a cég reklámjában a gyógyszert nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be, ezért kötelezték a bírság megfizetésére – közölte a GVH. Hozzátették azt is: súlyosbító körülményként értékelték, hogy a jogsértő gyakorlat a tájékoztatások kiterjedtsége miatt a fogyasztók széles rétegéhez eljutott. (MTI)

Kategória: Egyéb

  • MÉDIAAJÁNLAT
  • FELTÉTELEK
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
  • IMPRESSZUM
  • KAPCSOLAT
  • STÁB
  • GALÉRIA

Copyright © 2025 · Millásreggeli - minden jog fenntartva!