Millásreggeli - a gazdasági muppet show

  • ÉLŐ ADÁS
  • MŰSORTÁR
  • PODCAST FELIRATKOZÁS
  • VAN BARÁTUNK: RADIOCAFÉ
  • EPIC STORIES

Év végén sem divat az sms

2015-01-05

Karácsonykor és újévkor chaten vagy internetes telefonnal kívánunk szépet és jót szeretteinknek. Az sms lassan kimegy a divatból.

A Magyar Telekom ügyfelei által az év végi ünnepek alatt generált mobilinternet-forgalom mintegy 35 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, ezen belül a 4G adatforgalom több mint 3 és félszeresére emelkedett – közölte a szolgáltató.A Telekom tapasztalatai szerint folytatódik az a tendencia, hogy a kommunikációs szokások az online irányába mozdulnak el, és az okos készülékek rohamos terjedésével egyre többen használják a mobilinternetet. 2014-ben karácsonykor és szilveszterkor már egyértelműen a mobilnet kapott nagyobb szerepet, míg az ünnepek alatt küldött SMS-esek száma tovább csökkent.

Karácsonykor és december 24-én a Telekom ügyfelei összesen több mint 8 és fél millió SMS-t és MMS-t küldtek, ez az adat a tavalyi évhez viszonyítva mintegy 10 százalékos csökkenést mutat. A szöveges és multimédiás üzenetek forgalma évről-évre enyhén mérséklődő visszaesést mutat: már 2013-ban is 13 százalékkal kevesebb SMS-t és MMS-t küldtek az előző évhez képest az ügyfelek.
A forgalom szempontjából a legkimagaslóbb időszak szilveszter éjszakáján volt, december 31-én és január 1-jén összesen közel 9 millió szöveges üzenetet küldtek a Telekom hálózatán.

sms

A Vodafone ügyfelei által generált adatforgalom december 31-én és január 1-jén mintegy 60 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit és 130 százalékkal a 2012-es szintet, a karácsony három napjában mért mobilinternet-forgalom pedig 50 százalékkal volt magasabb az előző évinél. A társaság szerint mindez jelzi a közösségi média és online megoldások növekvő súlyát.

Miközben drasztikusan növekvő adatforgalmat tapasztalt a Vodafone Magyarország a karácsonyi és a szilveszteri ünnepek alatt, s nőtt a hangforgalom és az elküldött multimédiás üzenetek száma is az előző évekhez képest, addig az SMS-ek forgalma visszaesett – közölte a mobilszolgáltató. Az SMS-ek forgalma csökkenő tendenciát mutat: 2014 karácsonyán 7 millió SMS-t küldtek az ügyfelek, 3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A szöveges üzenetben küldött újévi jókívánságok száma 7,7 millió volt, az előző évhez képest 4 százalékkal, két év alatt pedig 7 százalékkal csökkent.

Nőtt viszont az ünnepek alatt a hangforgalom és a multimédiás üzenetek (MMS) száma, ami a szolgáltató szerint az egyre népszerűbb korlátlan csomagoknak köszönhető. A hangforgalom 2014/2015 fordulóján közel 10 százalékkal haladta meg az előző évit és 24 százalékkal a két évvel korábbit, míg a szilveszter és újév napján MMS-ben küldött üdvözletek száma egy év alatt 7, két év alatt pedig 14 százalékkal nőtt. Karácsonykor a hanghívások esetében több mint 8 százalékos növekedést mért a Vodafone 2013-hoz képest, míg az MMS-ek száma 1 százalékkal nőtt.

Kategória: Egyéb

  • MÉDIAAJÁNLAT
  • FELTÉTELEK
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
  • IMPRESSZUM
  • KAPCSOLAT
  • STÁB
  • GALÉRIA

Copyright © 2025 · Millásreggeli - minden jog fenntartva!