A magyarországi boltok tavaly február és idén január között közel 1480 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le, 5 százalékkal többet, mint az előző azonos időszakban.
Mennyiségben 4 százalékkal több élelmiszert adtak el – derül ki a Nielsen fogyasztói információkat szolgáltató cég közleményéből. Az előző azonos időszakban az értéket tekintve még stagnált, mennyiségben pedig 2 százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti eladása, az egy évvel azelőtti hasonló időszakhoz viszonyítva. Az adatok a Nielsen által mért kilencven csomagolt élelmiszer kategóriára vonatkoznak.
Értéket tekintve átlag feletti mértékben bővült a legnagyobb forgalmú tíz kategória piaca közül a sajt (9 százalék), a szénsavas üdítőital és ásványvíz (6-6), a gyümölcslé (12) és a tejföl (9 százalék) eladása. Emellett figyelemre méltó, kétszámjegyű növekedést ért el például a vodka (11 százalék), energia- és sportital (16), vaj (10), valamint snack (14 százalék) – írja a Nielsen.
Mennyiség szempontjából átlag felett emelkedett több termék bolti eladása: a sajté (5 százalék), a szénsavas üdítőitalé (6), a gyümölcsléé (7). Kétszámjegyű növekedést regisztráltak például az energia- és sportital (13 százalék), a snack (11) és a chips (14) esetében.
A legnagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése 2 százalékponttal, 27 százalékra csökkent egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra. Ezzel szemben 2 százalékponttal lett magasabb – 38 százalék – a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése – közölték.