Hamarosan akár jelszavak megadása nélkül, az ujjlenyomatunkkal vagy a pillantásunkkal is vásárolhatunk online a MasterCard új, Identity Check nevű szolgáltatásának köszönhetően. A társaság szerint ez azért fontos, mert jelenleg háromból egy fogyasztó inkább félbehagyja az internetes vásárlást, ha nem emlékszik webáruházas jelszavára.
A MasterCard most bejelentett innovációja, az Identity Check többek közt egyszeri SMS-jelszót és ún. biometrikus fizetést is alkalmaz.
Manapság az emberek különböző eszközökön vásárolnak, és azt várják el a legkorszerűbb technológiától, hogy egyszerűbbé és biztonságosabbá tegye tranzakcióikat. Pontosan erre az igényre válaszul született az Identity Check – mondta Ajay Bhalla, a MasterCard vállalati biztonsági megoldásokért felelős elnöke.
A társaság ezzel az új termékkel terjesztené ki elkötelezettségét az online fizetések biztonságának irányába. Eddig az számított, hogy a felhasználó mit tud, mostantól viszont az a lényeges, hogy milyen eszközökkel rendelkezik és ki ő – áll a közleményben.
A vásárlók 53 százalékával előfordul, hogy nem emlékszik egy-egy fontos jelszóra, és ezek visszaállításával tíz percnél is hosszabb időt tölt el – derül ki a MasterCard fogyasztói felméréséből, mely azt vizsgálta, hogy az internetezők hogyan viszonyulnak jelszavaikhoz, például milyen gyakran cserélik le őket, vagy felejtkeznek meg róluk. Ennek következtében a felhasználók több mint egyharmada hagyja félbe az internetes vásárlást, tízből hatan pedig azért nem tudják megvenni a kiszemelt terméket, mert a jelszó visszaállításával eltöltött percek miatt kifutnak abból az időkeretből, amit a webshop – biztonsági okokból – a vásárlásra meghatározott.
A kutatás arra is rámutat, hogy a fogyasztók több mint fele szeretné, ha a jelszavakat valami sokkal kényelmesebb, de ugyanazt a biztonsági szintet és egyszerűséget nyújtó azonosítási módszer váltaná fel.
Az Identity Check szolgáltatás első körben az egyesült államokbeli pénzügyi intézmények számára lesz elérhető 2016 közepéig, majd ezt követően 2017 során a világ minden tájára kiterjesztik.