Millásreggeli - a gazdasági muppet show

  • ÉLŐ ADÁS
  • MŰSORTÁR
  • PODCAST FELIRATKOZÁS
  • VAN BARÁTUNK: RADIOCAFÉ
  • EPIC STORIES

Egy bevásárlóközpont legyen kényelmes!

2014-04-29

Főleg a nők és a fiatalok látogatják a plázákat Magyarországon. A GfK vizsgálatainak adatai alapján jól jellemezhetők a hazai bevásárlóközpontok látogatói, tekintve, hogy többségük visszatérő látogató. A plázák vendégei legnagyobb részt a nők és a 29 évnél fiatalabbak közül kerülnek ki, akiknek igényei között elsőszámú a kellemes környezet. Vásárolni háromból két látogató szokott átlagosan 7300 forintért.

A GfK vizsgálatai hosszú évek óta kiterjednek a fővárosi és vidéki bevásárlóközpontok látogatóinak vizsgálatára. A rendelkezésre álló hosszú távú trendadatok alapján a bevásárlóközpont látogatók célcsoportja jól jellemezhető, hiszen 80 százalékuk visszatérő, rendszeres látogatónak tekinthető. Ez a csoport legalább havonta egyszer elmegy egy bevásárlóközpontba, míg a vásárlók fele akár hetente is betér egy-egy ilyen létesítménybe.

Mom-Park

A vásárlók összetételét tekintve jól látszik, hogy 57 százalékuk nő, míg 43 százalékuk férfi, és fele részben a 29 évesnél fiatalabb korosztályból kerülnek ki. A 30 és 49 év közöttiek a plázalátogatók 31 százalékát adják, míg az ötven év felettiek a fennmaradó 19 százalékot.

A vásárlás, esetleg nézelődés célpontjául szolgáló bevásárlóközpont kiválasztásakor a legfontosabb általános szempont a közelség, amelyet a széles boltválaszték, majd választék és a kellemes környezet követ. A széles boltválaszték és a vonzó környezet az ott-tartózkodást meghosszabbítja.

?Egyértelmű összefüggés van a kellemes környezet és az ott-tartózkodás hossza között, ahol jól érzik magukat a vásárlók ott több időt is töltenek el. Azok a bevásárlóközpontok, amelyek külön figyelmet fordítanak erre, akár másfélórás látogatásra is számíthatnak, szemben az átlagos egy órával? ? osztotta meg a kutatási tapasztalatokat Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.

Az általános elvárásokon túl persze egyedi igények is megfogalmazódnak a vevőkben. Ilyen lehet egy-egy kedvenc bolt meglátogatása, vagy a kényelmes parkolás, amelyek már az egyes bevásárlóközpontok egyediségét hangsúlyozzák és versenyelőnyt biztosítanak.

A korábbi évekhez hasonlóan a bevásárlóközpont-látogatók egyharmada valóban csak látogató marad, nem vásárol egy üzletben sem. Azok, akik bemennek üzletekbe is, átlagosan két boltba térnek be egy plázán belül, míg vásárolni átlagosan egy boltban szoktak a magyarok.

A vásárlások értékét vizsgálva infláció közeli emelkedést figyelt meg a GfK. Az alkalmankénti átlagos költés országosan 7300 forint fölé emelkedett és ez jellemzően a fővárosi, nagy alapterületű bevásárlóközpontoknak köszönhető, ahol az átlagköltés sok esetben meghaladja a 10 ezer forintot is.

Kategória: Egyéb

  • MÉDIAAJÁNLAT
  • FELTÉTELEK
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
  • IMPRESSZUM
  • KAPCSOLAT
  • STÁB
  • GALÉRIA

Copyright © 2025 · Millásreggeli - minden jog fenntartva!