Millásreggeli - a gazdasági muppet show

  • ÉLŐ ADÁS
  • MŰSORTÁR
  • PODCAST FELIRATKOZÁS
  • VAN BARÁTUNK: RADIOCAFÉ
  • EPIC STORIES

Csökkent a magyar sörpiac

2014-04-16

A múlt évben a magyar sörpiac 4,45 százalékkal csökkent az előző évhez képest, a négy legnagyobb gyártócég által értékesített sör mennyiségét alapul véve.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének három tagvállalata – a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak és a Heineken – valamint a Pécsi Sörfőzde, azaz a négy legnagyobb magyar gyártó összesen 6,185 millió hektoliter sört értékesített, szemben az előző évi 6,312 millió hektoliterrel. Ezek a cégek a magyar sörpiac mintegy 95 százalékát képviselik.

Sör

Az idén várhatóan nő a sör értékesítése Magyarországon, azaz az eladott mennyiség várhatóan eléri, sőt meghaladja a 2012-es szintet a várakozások szerint, mondta Csíkné Kovács Klára, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke. Hozzátette: ezeket a terveket azonban az ország gazdasági helyzete és az időjárás is jelentősen befolyásolhatja.

A sört előállító cégek tavaly mintegy 66 milliárd forint adót fizettek be az állami költségvetésbe. A szövetség adatai azt mutatják, hogy a teljes adóbefizetés mintegy 55 százalékát a jövedéki adó tette ki, a második legnagyobb adótételt pedig az általános forgalmi adó tette ki, amely a teljes befizetés mintegy harmadát adta.

A sörszövetség sérelmezi, hogy a múlt év elején 10 százalékkal nőtt a sör jövedéki adója, amely jelentősen visszavetette a fogyasztást. Mérséklődött a vendéglátóhelyeken elfogyasztott sör mennyisége is, s az emberek az olcsóbb söröket fogyasztották inkább a prémium márkákkal szemben.

Kategória: Egyéb

  • MÉDIAAJÁNLAT
  • FELTÉTELEK
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
  • IMPRESSZUM
  • KAPCSOLAT
  • STÁB
  • GALÉRIA

Copyright © 2025 · Millásreggeli - minden jog fenntartva!