Millásreggeli - a gazdasági muppet show

  • ÉLŐ ADÁS
  • MŰSORTÁR
  • PODCAST FELIRATKOZÁS
  • VAN BARÁTUNK: RADIOCAFÉ
  • EPIC STORIES

A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást

2015-03-27

A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályokat: soha nem fordulhat elő, hogy a fülkében mindössze egyetlen pilóta tartózkodik. A légitársaság azt is közölte: nem igaz, hogy költségcsökkentés miatt kevesebb óraszámmal rendelkező, kezdő pilótákat alkalmaznának.

A társaság tájékoztatása szerint ha az egyik pilóta elhagyja a pilótafülkét, akkor az egyik légiutas-kísérő fog helyette a fülkében tartózkodni. Az új eljárást már jóváhagyta a magyar légügyi hatóság.

Korábban több légitársaság közölte, hogy módosítja a fülke használatára vonatkozó szabályokat: a kanadai Air Transat és Air Canada, a norvég Norwegian Air Shuttle, a finn Finnair és az izlandi Icelandair sem engedi a jövőben, hogy csak egy személy tartózkodjon a fülkében.

Wizz Air

A légitársaságok azután döntöttek a szabályok módosítása mellett, hogy kiderült: a Germanwings kedden lezuhant repülőgépének másodpilótája valószínűleg szándékosan nekivezette az utasszállítót a hegyoldalnak. A szerencsétlenség okait vizsgáló nyomozók szerint a kapitány távozott a pilótafülkéből, vélhetően a mellékhelyiségbe. Amikor megpróbált visszatérni, a másodpilóta nem nyitotta ki neki az ajtót.

A Wizz Air szerint nem igaz, hogy kevesebb repült óraszámmal rendelkező pilótákat alkalmaznának a költségek csökkentése érdekében. Ezt arra reagálva közölték, hogy Demeter Csaba, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (HUNALPA) elnöke azt mondta, a diszkont légitársaságok gyakran alkalmaznak kezdő pilótákat, mert költséghatékonyak.

A Wizz Air reagálásában visszautasította Demeter Csaba állításait, mint írták: minden cégre ugyanaz a szabályozás vonatkozik a pilóták képesítésével és képzésével, a műszaki ellenőrzéssel és a repülésbiztonsággal kapcsolatban. A Wizz Air teljes mértékben megfelel az Európai Bizottság által megfogalmazott szabványoknak, amelyeket a Magyar Légiközlekedési Hatóság is megvizsgált és jóváhagyott.

Hangsúlyozták: a diszkont légitársaság kiváló biztonsági mutatókkal rendelkezik, jelentős mennyiségű időt és erőforrást mozgósít annak érdekében, hogy biztosítsa, pilótái megfelelnek a legmagasabb európai sztenderdeknek.

Demeter Csaba az MTI-nek nyilatkozva arról beszélt, hogy bár egy 630 órányi repülési idővel rendelkező pilóta nem számít tapasztaltnak, a diszkont légitársaságok előszeretettel alkalmaznak kezdő pilótákat, habár ez az adott társaságtól függ. Ezzel arra utalt, hogy a Lufthansa szóvivője közölte: az Alpokban lezuhant német utasszállító másodpilótájának hatszázharminc órányi repülési ideje volt. Demeter Csaba hozzátette, hogy a vállalatok számára költséghatékony a tapasztalatlannak minősülő pilóták alkalmazása, ugyanis a cégek számára ezzel a módszerrel jóval olcsóbb, hogy a kezdő pilóták repülési órákat szerezzenek. Nem véletlen, hogy a diszkont társaságok elsősorban kapitányokat keresnek, akikre rá merik bízni a kezdő pilótákat, mondta.

Kategória: Egyéb

  • MÉDIAAJÁNLAT
  • FELTÉTELEK
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
  • IMPRESSZUM
  • KAPCSOLAT
  • STÁB
  • GALÉRIA

Copyright © 2025 · Millásreggeli - minden jog fenntartva!