A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályokat: soha nem fordulhat elő, hogy a fülkében mindössze egyetlen pilóta tartózkodik. A légitársaság azt is közölte: nem igaz, hogy költségcsökkentés miatt kevesebb óraszámmal rendelkező, kezdő pilótákat alkalmaznának.
A társaság tájékoztatása szerint ha az egyik pilóta elhagyja a pilótafülkét, akkor az egyik légiutas-kísérő fog helyette a fülkében tartózkodni. Az új eljárást már jóváhagyta a magyar légügyi hatóság.
Korábban több légitársaság közölte, hogy módosítja a fülke használatára vonatkozó szabályokat: a kanadai Air Transat és Air Canada, a norvég Norwegian Air Shuttle, a finn Finnair és az izlandi Icelandair sem engedi a jövőben, hogy csak egy személy tartózkodjon a fülkében.
A légitársaságok azután döntöttek a szabályok módosítása mellett, hogy kiderült: a Germanwings kedden lezuhant repülőgépének másodpilótája valószínűleg szándékosan nekivezette az utasszállítót a hegyoldalnak. A szerencsétlenség okait vizsgáló nyomozók szerint a kapitány távozott a pilótafülkéből, vélhetően a mellékhelyiségbe. Amikor megpróbált visszatérni, a másodpilóta nem nyitotta ki neki az ajtót.
A Wizz Air szerint nem igaz, hogy kevesebb repült óraszámmal rendelkező pilótákat alkalmaznának a költségek csökkentése érdekében. Ezt arra reagálva közölték, hogy Demeter Csaba, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (HUNALPA) elnöke azt mondta, a diszkont légitársaságok gyakran alkalmaznak kezdő pilótákat, mert költséghatékonyak.
A Wizz Air reagálásában visszautasította Demeter Csaba állításait, mint írták: minden cégre ugyanaz a szabályozás vonatkozik a pilóták képesítésével és képzésével, a műszaki ellenőrzéssel és a repülésbiztonsággal kapcsolatban. A Wizz Air teljes mértékben megfelel az Európai Bizottság által megfogalmazott szabványoknak, amelyeket a Magyar Légiközlekedési Hatóság is megvizsgált és jóváhagyott.
Hangsúlyozták: a diszkont légitársaság kiváló biztonsági mutatókkal rendelkezik, jelentős mennyiségű időt és erőforrást mozgósít annak érdekében, hogy biztosítsa, pilótái megfelelnek a legmagasabb európai sztenderdeknek.
Demeter Csaba az MTI-nek nyilatkozva arról beszélt, hogy bár egy 630 órányi repülési idővel rendelkező pilóta nem számít tapasztaltnak, a diszkont légitársaságok előszeretettel alkalmaznak kezdő pilótákat, habár ez az adott társaságtól függ. Ezzel arra utalt, hogy a Lufthansa szóvivője közölte: az Alpokban lezuhant német utasszállító másodpilótájának hatszázharminc órányi repülési ideje volt. Demeter Csaba hozzátette, hogy a vállalatok számára költséghatékony a tapasztalatlannak minősülő pilóták alkalmazása, ugyanis a cégek számára ezzel a módszerrel jóval olcsóbb, hogy a kezdő pilóták repülési órákat szerezzenek. Nem véletlen, hogy a diszkont társaságok elsősorban kapitányokat keresnek, akikre rá merik bízni a kezdő pilótákat, mondta.