Az utóbbi időben olyan hírek jelentek meg a cégről, melyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni.
Az egyik legfontosabb információ, hogy a Starbucks megnyitotta első kávézóját Vietnámban, melynek köszönhetően egy újabb piacra lépett be, illetve várható a további kávézók megnyitása is az országban illetve a térségben egyaránt.
Ami még szintén érdekesség, az egy üzletpolitikailag vitatható kérdés, miszerint a cég a kávézóiban korlátozhatja a wi-fi szolgáltatásait. Az ötlet kiváltó oka, hogy akárcsak nálunk, Amerikában is a home-office alkalmazottak egy jelentős százaléka nettel rendelkező kávézókban végzi a napi munkáját, ami a számok nyelvére lefordítva azt jelenti, hogy egy kávé áráért egy teljes asztalt lefoglal egy napra. Ez nem tetszik a menedzsmentnek, mert véleményük szerint ezzel fizetőképes vendégektől esik el a kávézó, akik azt látják, hogy már nincs szabad asztal, így inkább tovább mennek, és keresnek másik helyet. (Jelen cikket is egy kávézóban ülve töltötte fel a honlapra az oldal szerkesztője. A szerk.)
Természetesen nem kell feltétlenül a wi-fi megszüntetésére gondolni, sokkal inkább valamilyen korlátozás lehet az, mely idővel életbe lép, ami lehet forgalom vagy idő alapú. Az viszont tény, hogy egy másik kávézó, mely már meglépte a wifi korlátozást, közel 30%-kal több bevételt ért el, mint korábban.
Ezek mellett a Starbucks egy vásárlói hűségprogramot is indított, hogy minél több törzsvendéget szerezzen a ?kávézók versenyében?. A hűségprogram az egyszerűségre és nyomon követhetőségre törekszik, egységnyi kedvezmények kaphatók, melyek a vásárlások növelésével egyre magasabb szintet érnek el, a maximum az arany tagsági státus, melyhez egy aranyszínű Starbucks plasztik kártya is jár.
Emellett fundamentális is stabil lábakon áll a cég. Az előző negyedéves jelentését április 25-én tette közzé a vállalat, melyben az egy részvényre jutó nyeresége megegyezett az elemzők által várt értékkel, azonban év/év alapon több, mint 11%-kal nőttek a bevételei.
A következő negyedéves jelentését július 25-én, az amerikai piacok zárása után teszi közzé a vállalat, az elemzők az egy részvényre jutó nyereség illetve bevétel terén is növekedést várnak.
Ami a technikai elemzők figyelmét is felkeltheti, hogy a cég papírjai stabil, emelkedő trendben haladnak, a legfrissebb célárak pedig 75 illetve 77 dolláros várakozásról szólnak.
Vetter Péter, Solar Capital