Millásreggeli - a gazdasági muppet show

  • ÉLŐ ADÁS
  • MŰSORTÁR
  • PODCAST FELIRATKOZÁS
  • VAN BARÁTUNK: RADIOCAFÉ
  • EPIC STORIES

Szinte mindenki kölcsönre hajt a neten

2014-04-09

A pénzügyi termékek iránt érdeklődők 86 százaléka a különféle kölcsöntermékekre kíváncsi ? derül ki a Netrisk.hu adataiból. A kölcsönök esetében a kamatkondíciók helyett inkább a hitel elérhetősége az elsődleges szempont, ugyanakkor a folyószámlák és a hitelkártyák közül az alacsony díjú, illetve pénzvisszatérítéssel kecsegtető termékek iránt a legnagyobb az érdeklődés.

Míg tavaly ősszel ? vélhetően a tranzakciós díjak változásának köszönhetően ? az érdeklődők több mint harmada (35 százalék) volt kíváncsi a folyószámlatermékekre, mára ez a termékkör az összes látogatói érdeklődés mindössze 7 százalékát teszi ki.

A Netrisk.hu banki piacterét hetente látogatók tízezrei keresik fel, az adatkérésekből származó statisztikák tehát szignifikáns képet mutatnak a hazai lakosság banki termékek iránti valós igényeiről ? mondta Pap Balázs, a Netrisk.hu vezérigazgató-helyettese. Ezek alapján egyértelmű, hogy a várakozásokkal szemben korántsem a legkedvezőbb kamatok, az alacsony THM a legfőbb szempont a termékválasztás során. Sokkal lényegesebb szempontként jelentkezik például a folyósítás összege vagy éppen a gyorsasága.

A kölcsöntermékek közül a legtöbben a gyorskölcsönök és az adósságrendező megoldások kategóriáira voltak kíváncsiak, de jelentős érdeklődés mutatkozott az autóvásárláshoz kapcsolódó hitelek iránt, és fontos szempontként jelentkezett a fix részlet lehetősége is.

netrisk_online_hitel

Az elmúlt félév fontos tapasztalata, hogy ? bár a banki tranzakciók költségei jelentősen átalakultak ?, a lakosság továbbra sem siet tömegesen folyószámlát váltani. Akik mégis alternatív folyószámla-megoldást keresnek maguknak, elsősorban az akciós, a díj nélküli, az online számlanyitást lehetővé tévő, illetve a különböző feltételek mellett pénzvisszatérítést biztosító termékek iránt érdeklődtek (az összes érdeklődő negyede konkrétan e szempontok valamelyikét jelölte meg). Érdekesség, hogy e termékkör tekintetében havi szinten megfigyelhető a szezonalitás: az érdeklődések közel fele az aktuális banki költségeket feltüntető folyószámla-értesítők kézbesítését követő héten jelentkezik.

A hitelkártyák keresését illetően szintén a költségtudatosság dominál. Az e termékkört keresők 10 százaléka az olcsóbb tankolási lehetőséget választaná, 6 százalékukat a pénzvisszatértés lehetősége vonzza elsősorban, de az éves díj nélkül kínált kártyák iránt is 4 százalékos a kereslet.

A megtakarítási termékek között a magasabb kamattal járó, hosszú távú lehetőségek vonzzák a legtöbb érdeklődőt. E termékkörben jelentős vonzerővel bírnak a rendszeres megtakarítást lehetővé tévő számlák, illetve a kamatadó nélküli, állami támogatással kiegészített (lakás-takarékpénztári) termékek.

netrisk_online_hitel2

Az online csatorna szerepének felértékelődése komoly jelzés a bankok számára, hogy hatékony ügyfélszerzés egyre inkább áttevődik a jól felépített internetes és telefonos csatornákra: az ügyfelek egyre nagyobb részének ugyanis fontos igénye, hogy a személyes kapcsolatfelvételt igénylő szerződéskötés pillanatáig a lehető legtöbb lépést online módon is képes legyen megtenni.

Kategória: Egyéb

  • MÉDIAAJÁNLAT
  • FELTÉTELEK
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
  • IMPRESSZUM
  • KAPCSOLAT
  • STÁB
  • GALÉRIA

Copyright © 2025 · Millásreggeli - minden jog fenntartva!