Millásreggeli - a gazdasági muppet show

  • ÉLŐ ADÁS
  • MŰSORTÁR
  • PODCAST FELIRATKOZÁS
  • VAN BARÁTUNK: RADIOCAFÉ
  • EPIC STORIES

Ötvenmilliós bírságot kapott a Netrisk

2014-07-22

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 50 millió forint bírságot rótt ki a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt.-re, mert kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampánya során tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott – közölte a versenyhatóság. A cég várhatóan felülvizsgálati kérelemmel fordul a bírósághoz.

A GVH közleményében ismerteti: a vállalkozás 2012. november 1. és november 30. között kgfb szolgáltatásainak népszerűsítése során azt állította, hogy a következő évben már csak sokkal drágábban lehet biztosítót váltani, azonban nem nyújtott be olyan bizonyítékot, amely igazolta volna ezt az állítását. A GVH megállapítása szerint a jövőbeni árakra vonatkozóan nem lehet kategorikus állítást megfogalmazni, hiszen egy versengő piacon sohasem zárható ki az, hogy egy versenytárs vagy új piacra lépő nem megy versenytársai ára alá.

Netrisk

A cég a hirdetésekben arra hívta fel továbbá a fogyasztók figyelmét, hogy az „igazán jó ajánlatokat” és az „igazán olcsó kötelezőt” a netrisk.hu weboldalán találja meg. A vállalkozás a GVH szerint ebben az esetben sem igazolta állításának megalapozottságát.

A GVH megítélése szerint mindkét állításnak az az üzenete a fogyasztók számára, hogy a versenytársakhoz képest jobb ajánlatokat talál a fogyasztó a Netrisknél, így ezek piacelsőségi állításoknak minősülnek. A Netrisk azt állította, hogy minden ajánlat elérhető a honlapján, azonban a vállalkozás nem közvetíthette valamennyi, a magyar piacon elérhető biztosítást. Ennek értelmében a legalacsonyabb árra vonatkozó piacelsőségi állítása sem megalapozott, ugyanis a fogyasztók a Netrisken keresztül nem elérhető kedvezményekkel lehetséges, hogy nagyobb kedvezményben részesültek volna – állapította meg a hivatal.

A GVH szerint a cég tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50 millió forintos bírságot szabott ki rá. A versenyhatóság súlyosító tényezőként értékelte, hogy a Netrisk az intenzív reklámkampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint, hogy korábban hasonló jogsértést állapított meg a vállalkozással szemben.

Sebestyén László, a társaság vezérigazgatója elmondta: szokatlanul magasnak tartják a kiszabott büntetés mértékét, jelenleg elemzik a határozatban foglaltakat és ezt követően várhatóan felülvizsgálati kérelemmel fordulnak a bírósághoz.

Kategória: Egyéb

  • MÉDIAAJÁNLAT
  • FELTÉTELEK
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
  • IMPRESSZUM
  • KAPCSOLAT
  • STÁB
  • GALÉRIA

Copyright © 2025 · Millásreggeli - minden jog fenntartva!