A tavalyi negyedik negyedévben 52,5 millió táblagép talált gazdára világszerte, ami rekord mértékű értékesítést mutat. A Samsung piaci részesedése duplázódott, míg az Apple veszített korábbi pozíciójából, de így is őrzi vezető helyét a piacon.
Robbanásszerű növekedést tudhat maga mögött a táblagép piac az International Data Corporation (IDC) tegnap megjelent felmérése szerint. A rekordnak számító 52,5 millió darabos értékesítési volumen 75,3 százalékos emelkedést jelent az előző évi számokhoz képest. Új termékek megjelenése, az ünnepek előtti erős kereslet, valamint az átlagárak csökkenése lehet a magyarázata az eladások megugrásának.
A tablet torta növekedésével párhuzamosan a piac átrendeződése is nyomon követhető. A Samsung eddigi részesedése a táblagép piacból az egy évvel ezelőtti azonos időszaki 7,3 százalékról 15 százalékra nőtt, miközben az Apple által gyártott iPad-ek a teljes értékesítési volumen 44 százalékát tették ki a korábbi 52 százalékkal szemben. A dobogó harmadik fokán az Amazon Kindle Fire táblagépe áll, amiből 6 millió darab fogyott a vizsgált időszakban a korábbi 4,7 millió darabbal szemben. Ez 12 százalékos részesedést biztosít a piacon az Amazonnak, ami az egy évvel ezelőtti 16 százalékhoz képest visszaesést jelent. Az október végén debütált Microsoft Surface készülékekből 900 ezer darabot értékesítettek tavaly az utolsó negyedévben.
A táblagépek erőteljes térhódítása mellett a PC-k piaca visszaesést mutatott az elmúlt negyedévben. Ez öt év óta először fordult elő.