Millásreggeli - a gazdasági muppet show

  • ÉLŐ ADÁS
  • MŰSORTÁR
  • PODCAST FELIRATKOZÁS
  • VAN BARÁTUNK: RADIOCAFÉ
  • EPIC STORIES

Kiemelkedő eredményt ért el a Lego

2014-02-27

Kiváló éves eredményt biztosított a Legónak a termékinnováció, közölte a társaság. A Lego Chima legendái sikeres bevezetése, a Lego Friends tartós sikere, és az olyan klasszikus termékkészletek, mint a Lego City erős teljesítménye hozták a jó eredményt.

2013-ban a csoport 11 százalékkal növelte eladásait, meghaladva az általános játékpiaci növekedést, miközben növelte piaci részesedését, áll a közleményben. Kevesebb mint 10 év alatt több mint négyszeresére növelte a csoport árbevételét.

A siker titka a kínálat folyamatos fejlesztése és innovációja. 2013-ban olyan termékeket sikerült kifejleszteni és piacra dobni, melyek előkelő helyet foglalnak el a gyerekek kívánságlistáján világszerte ? mondta J?rgen Vig Knudstorp, a Lego-csoport elnök-vezérigazgatója.

Kiváló Lego eredmény

2013-ban az örökzöld termékkészletek, így a Lego City, a Duplo, a Technic és a Creator mind kétszámjegyű növekedést értek el. A 2012-ben piacra dobott Lego Friends is hosszú távú potenciált mutat a már második éve tartó kétszámjegyű növekedéssel, míg a Lego Chima legendái termékcsalád stabil helyet vívott ki magának nemzetközi szinten ? közölte a társaság.

A most közétett jelentés fontosabb számai:

– Helyi pénznemben (azaz az átváltási torzítások hatását kizárva), az árbevétel 11 százalékkal nőtt az év során

– Az árbevétel 10 százalékkal, 25 382 millió dán koronára (4519 millió amerikai dollár, 3403 millió euró) nőtt az elmúlt évi 23 095 millió dán koronáról (3987 millió amerikai dollár, 3103 millió euró)

– Az éves üzleti eredmény 8336 millió dán koronára (1484 millió amerikai dollár, 1118 millió euró) nőtt a 7606 millió dán koronás (1313 millió amerikai dollár, 1022 millió euró) bázisról, ez 10 százalékos növekedés

– A teljes munkaidőben foglalkoztatott alkalmazottak átlagos száma 13 százalékkal növekedett: az alkalmazottak száma 1355 fő felvételével 11 755 főre nőtt

– Az ingatlanokat, üzemeket és berendezéseket érintő befektetések összesen 2644 millió dán koronát tettek ki 2013-ban, a 2012-es 1729 millió dán koronával szemben

(A Lego jelentéseit dán koronában készíti. A dán korona átváltása US dollárra és euróra egy nem hivatalos, nem auditált, naptár alapú átváltás, amely az éves átlagos árfolyamot felhasználva, a működési tevékenységből származó pénzállomány átváltása az év végi árfolyamon történik.)

Az árbevétel-növekedést egy olyan globális játékpiacon sikerült elérni, amely 2013-ban enyhén csökkenő tendenciát mutatott. Az észak-amerikai piac 2013-ban eladásai csökkentek, míg az európai piacok stagnáltak, azonban nagyon változatos fejleményeket lehet itt megfigyelni. Ázsiában a japán piac továbbra is csökkent, miközben a kínai piac tovább növekedett.

A Lego eközben minden piacon forgalomnövekedést ért el. Míg az USA, az Egyesült Királyság, Közép- és Észak-Európa nagy piacai egészséges, egy számjegyű növekedési rátát realizáltak, a legtöbb piacon két számjegyű volt az értékesítés bővülése. Különösen Ázsiában volt erőteljesen tapasztalható a növekedés amellett, hogy a csoport számára ez viszonylag kis piacot jelent.

Annak ellenére, hogy a cég várakozásai szerint a következő években a játékpiac alacsony, egy számjegyű növekedést fog mutatni, a vezetés szerint a vállalat túlszárnyalhatja a globális piaci növekedést, és növelni tudja piaci részesedését.

2013 során a Lego világszerte növelte a termelési kapacitás fejlesztésére irányuló beruházásait, összesen több mint 2,6 milliárd dán koronára (489 millió amerikai dollár, 354 millió euró). A bővítési stratégiának köszönhetően kapacitásnövelő beruházásokra került sor Mexikóban és Csehországban, ahol a vállalat kibővítette a meglévő gyárait. Magyarországon hamarosan teljesen elkészül a most épült, vadonatúj gyár. Eközben Kínában elkezdődött az első ázsiai gyár építése: a 2016-ban elkészülő gyárral a csoport a növekvő ázsiai piacot kívánja ellátni.

A fenti fizikai kapacitásbővítés mellett a 2013-as évben a Lego jövőbeli növekedésének megalapozása érdekében sor került az alkalmazottak számának bővítésére is. Ez olyan területeket érintett, mint a gyártás, a tervezés, az értékesítés és a kutatás-fejlesztés. A bővítés eredményeként 1355 új munkatárs csatlakozott a céghez 2013-ban, ezzel összesen 11 755 főre növelve a létszámot, ami az egyik legkiemelkedőbb éves létszámnövekedés a vállalat történetében ? a közlemény szerint.

Kategória: Egyéb

  • MÉDIAAJÁNLAT
  • FELTÉTELEK
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
  • IMPRESSZUM
  • KAPCSOLAT
  • STÁB
  • GALÉRIA

Copyright © 2025 · Millásreggeli - minden jog fenntartva!