Az IKEA Csoport nettó bevétele 3,1%-kal, 3,3 milliárd euróra nőtt a 2013-as pénzügyi évben, miközben Kína, Oroszország és az Amerikai Egyesült Államok erőteljes növekedése mellett tovább érezhető a piaci viszonyok javulása.
?A fogyasztók sok országban ismét egyre többet költenek. Habár a piacot továbbra is leginkább nehéz gazdasági körülmények jellemzik, vannak pozitív változásra utaló jelek. A különösen fontos fogyasztói piacok, mint például az Egyesült Államok, egyre inkább magukhoz térnek, és általánosságban Európa is kezd helyreállni. Még a kihívást jelentő dél-európai piacok közül is több a fejlődés jeleit mutatja? ? nyilatkozta Peter Agnefjäll elnök-vezérigazgató.
A csoport összeladása tavaly óta 3,1%-kal, 27,9 milliárd euróra nőtt, az IKEA majdnem minden piacán növelte piaci részesedését ? áll a társaság közleményében. A bevásárlóközpontokból befolyó bérleti díjakkal együtt árbevételünk elérte a 28,5 milliárd eurót (+3,2%). A legnagyobb piacok Németország, az Egyesült Államok, Franciaország, Oroszország és Svédország voltak.
?Különösen örülök annak, hogy a vásárlók szívesen fogadják azokat a termékeinket, amelyeket a fenntarthatóbb háztartások berendezésére fejlesztettünk ki. Csupán a 2013-as pénzügyi évben több mint 22 millió LED-es terméket adtunk el? ? mondta Peter Agnefjäll.
Az IKEA csoport 2020-ig 50 milliárd euróra tervezi növelni eladásait. A jövőbeni növekedés fontos forrásai a nagy feltörekvő piacok. A 2013-as pénzügyi évben az IKEA két új áruházat nyitott Kínában ? ez terjeszkedése újabb fázisát jelenti a kínai piacon.