Millásreggeli - a gazdasági muppet show

  • ÉLŐ ADÁS
  • MŰSORTÁR
  • PODCAST FELIRATKOZÁS
  • VAN BARÁTUNK: RADIOCAFÉ
  • EPIC STORIES

Hadilábon állunk a pénzügyekkel és a kütyükkel

2013-08-07

Ismereteinket és tapasztalatainkat felmérve leginkább a családi, párkapcsolati témában mozgunk otthonosan, ugyanakkor saját bevallásunk szerint a technikai dolgokkal és a pénzügyekkel állunk leginkább hadilábon ? derült ki Hogyankell.hu kutatásából.

Mely területen érzi magát a leginkább magabiztosnak? ? tette fel a kérdést a praktikus tanácsokkal szolgáló Hogyankell.hu. Az Ipsos Observer Magyarország kutatása által biztosított adatok szerint közel minden második válaszadó a család, a gyerekek és az emberi kapcsolatok terén. A kérdést nemek szerint vizsgálva már árnyaltabb a kép, a mindennapok során a hölgyek több mint 60 százalékának ez a legbiztosabb területe, míg a férfiak esetében ez szám már csak 25 százalék, ők a technikai témákban érzik magukat leginkább otthonosan (45 százalék).

A felmérés arra is rámutatott, hogy ráncaink számának gyarapodásával párhuzamosan egyes területeken növekszik magabiztosságunk: 50 felett már sokkal tapasztaltabbnak bizonyulunk mind a családdal, mind a munkával kapcsolatos kérdésekben, de ugyanez elmondható a filozófia és a vallás, valamint a művészet és a kultúra területén.

Senki nem ért a pénzügyekhez?

A kutatás azt is megvizsgálta, mely területen érzik legkevésbé jártasnak magukat a magyarok. ?Bár rengeteg műszaki kütyü vesz minket körül, a bizonytalansági ranglétra tetején a technikai dolgok állnak. Ezt követik a pénzügyek, minden negyedik válaszadó vallott úgy, hogy az élet e területén boldogul a legkevésbé? ? mondta Kolma Kornél, a Hogyankell.hu wiki alapítója. A kutatás során az ?örök érvényű igazság? is jól kirajzolódott: a nők legkevésbé a technikai dolgokkal boldogulnak, a férfiak a pénzügyek után főként a szépség, divat témájától idegenkednek. Az életkor előrehaladtával, 60 felé közeledve különösen az egészség, a szépség, a divat és a technikai dolgok terén fokozódik a bizonytalanságunk.

A férfiak a netről gyűjtik az információkat, a nők rokonaiktól is

A kutatás azt is vizsgálta, hogy hol tájékozódunk, ha jobban el szeretnénk mélyedni egy-egy témában. A nők leginkább az interneten néznek utána az aktuális kérdéseknek, amit szorosan a rokonoktól, barátoktól származó információgyűjtés követ. A férfiak közül viszont kétszer annyian fordulnak a világhálóhoz, mint az ismerőseikhez. Az információszerzés terén is megfigyelhető egy komoly generációs szakadék: míg a fiatalok kétharmada elsődlegesen az internetről tájékozódik, addig a nyugdíjas korúak mindössze 8 százaléka teszi ugyanezt, ők inkább szakkönyvet vagy újságot vesznek a kezükbe. Érdekes továbbá, hogy mind a diplomások, mind a munkába járók többsége az interneten keres rá az őket érdeklő dolgokra, a 8 általánost végzettek és a nem dolgozók jelentős része viszont rokonaitól, ismerőseitől tájékozódik.

Kategória: Egyéb

  • MÉDIAAJÁNLAT
  • FELTÉTELEK
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
  • IMPRESSZUM
  • KAPCSOLAT
  • STÁB
  • GALÉRIA

Copyright © 2025 · Millásreggeli - minden jog fenntartva!