A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint az észak-amerikai és az európai légitársaságok lehetnek a legjövedelmezőbbek 2016-ban.
A montreali székhelyű szervezet szerint az észak-amerikai cégek 21,4 dollár adózott nyereséget könyvelhetnek el utasonként, amely 19,2 milliárdos tiszta nyereséget jelent. Az európai vállalatok ennek töredékét, utasonként 8,8 dollárt, összességében 8,5 milliárd dollárt kereshetnek 2016-ban.
A legnagyobb utasforgalmi bővülést generáló öböl-menti cégek részben az amerikaihoz képest alacsony haszonkulcs miatt ennél is alacsonyabb haszonnal dolgozhatnak ebben az évben: 1,7 milliárd dollár haszonra tehetnek szert, ami 7,97 dollár adózott eredményt jelent utasonként. A Föld régiói közül az afrikai légicégek lehetnek az egyetlenek, amelyek összességében veszteséggel üzemelhetnek. Az IATA kimutatásai szerint 100 millió dolláros összesített adózás utáni veszteséget jelenthetnek, amely 0,93 dolláros veszteséget jelent utasonként.
A légiközlekedésben mutatkozó kedvező üzleti lehetőség egy híresség figyelmét is felkeltette. Egy üzleti és VIP-utasok szállítására szakosodott cég felvásárlásával ugyanis visszatér a légiiparba Niki Lauda volt Forma-1-es versenyző, az egykori Lauda Air alapítója – írta a ch-aviation légiközlekedési szaklap. A Mercedes Forma-1-es csapat ügyvezetője az Amira Airt vásárolta meg Ronny Pecik tulajdonostól, de az üzlet értékét és annak egyéb részleteit nem közölték. A 2004-ben alapított Amira Air 14 darab, üzleti utasok igényeinek kifejlesztett repülőgépet üzemeltet.
Niki Lauda 1985-ben lépett be a légiiparba a Lauda Air megalapításával, amely először menetrend szerinti európai, majd a 90-es évektől hosszú távú járatokat üzemeltetett, majd 2000-ben eladta a céget az Austrian Airlines-nak, akik 2005-ben beolvasztották a járatokat saját hálózatukba. Három évvel később alapította meg a most is üzemelő Fly Nikit, amely charter járatokat üzemeltet. Niki Lauda 2013-ban a Forma-1 miatt kiszállt a légitársaságból.