A két vállalat egy olyan technológia tökéletesítésén dolgozik, amely már azelőtt jelzi a lehetséges műszaki hibákat, mielőtt azok ténylegesen bekövetkeznének. A fejlesztés eredményeként csökkenthetnek a karbantartás költségei a légitársaságok számára.
Az Airbus prognosztikus karbantartó rendszere repülés közben valós idejű információkat gyűjt a repülőgép műszereinek állapotáról az ACARS üzenettovábbító technológia segítségével. Ezeket az információkat elemzi, majd az előrejelzéseket elküldi a légitársaság üzemeltetési részlegének, amely leszállás után azonnal hozzákezdhet a hibaelhárításhoz, vagy beillesztheti a feladatot a gép rendes karbantartási ütemtervébe.
Az easyJet és az Airbus együtt vizsgálják a rendszer további fejlesztésének lehetséges irányait, amelynek első lépéseként információt gyűjtenek a világszerte üzemben lévő A320-as gépek bevonásával, részben az easyJet flottájának, részben az Airbus saját benchmarking elemzéseinek adataiból. Az így összegyűjtött adatokat innovatív algoritmusok segítségével dolgozzák fel. Az eredmények a légitársaságok számára lehetővé teszik a karbantartások és alkatrészek beszerzésének még optimálisabb tervezését, egyúttal hatékonyabbá teszik a karbantartási folyamatokat és csökkentik a költségeket.
“A prognosztikai rendszerek jelentősen megváltoztatták a karbantartás folyamatát. A valós idejű adatoknak köszönhetően a lehetséges problémákat még jelentkezésük előtt észrevesszük és kezeljük, vagy adott esetben már a repülőgép landolása előtt elindítjuk a javítási folyamatot” – mondta Ian Davies, az easyJet műszaki vezetője.
Az easyJet működteti Európa legnagyobb és a világ negyedik legnagyobb keskeny törzsű Airbus flottáját, 2003 óta átlagosan 16 naponta vett át egy új gépet a gyártótól. Jelenleg 85 darab A320-as, és 149 darab A319-es Airbus teljesít szolgálatot az easyJetnél, ezzel a légitársaság az Airbus harmadik legnagyobb ügyfelének számít.