Enni mindig kell. Vagy mégsem? A gazdasági nehézségek miatt visszaeső fogyasztás miatt a multinacionális kiskereskedelmi láncok veszteséget termeltek 2013-ban.
Az elmúlt hónapokban hiába regisztráltak növekvő kiskereskedelmi forgalmat a statisztikusok, az ágazat forgalmának nagy részét besöprő multinacionális kiskereskedelmi láncok veszteségesek lettek. A Spar, az Aldi és az Auchan számait előásó napi.hu szerint a forgalom összességében nőtt ugyan, ám ez az eredményeken nem látszik. Nyereséget egyedül a Penny termelt, a másik három lánc veszteséget termelt. Számukra csak az jelent némi vigaszt, hogy a veszteségük 2012-höz képest csökkent. (A Tesco és a Lidl kimaradt a felsorolásból, mert üzleti évük nem egyezik a naptári évvel, így számaikat csak mostanság teszik közzé.)
A Spar 384 milliárd forintos forgalom mellett csaknem 12 milliárd forintos veszteséget, az Auchan 272 milliárd forintos forgalom mellett 6,3 milliárd forintos mínuszt, az Aldi 80 milliárd forintos forgalom mellett csaknem 5 milliárdos adózás utáni veszteséggel zárta az évet. A Penny Market viszont 160 milliárd forint értékben adott el különféle termékeket és így tudott 2 milliárd forintos eredményt elérni.
A számokból világosan látható, hogy a vállalkozásokra bizony alaposan ráférne, hogy a 2006 óta folyamatosan csökkenő magyar kiskereskedelmi forgalom növekedésnek induljon. erre van is némi esély, hiszen a Központi Statisztikai Hivatal 2014 márciusára 8,5 százalékos kiskerforgalom javulást mért, miközben januárban és februárban is 6 százalék körüli volt a bővülés.